רפואת ריאות

מענק מחקר יוקרתי ניתן לד”ר אביב גולדברט, סגן מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי סורוקה

ד”ר אביב גולדברט, רופא מומחה למחלות ריאה בילדים ומומחה לטיפול בהפרעות שינה במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, זכה במענק מחקר יוקרתי מטעם הקרן הלאומית למדע (ISF).

ד”ר גולדברט, בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן?גוריון בבאר?שבע, התמחה בארצות הברית ברפואת ריאות בילדים וברפואת שינה. הוא משמש כסגן מנהל מחלקה בחטיבה לרפואת ילדים במרכז סבן לרפואת ילדים בסורוקה וכמרצה בכיר בפקולטה למדעי הבריאות.

לאחרונה, זכה ד”ר גולדברט במענק יוקרתי מטעם הקרן הלאומית למדע (ISF), לביצוע מחקר הבודק שינויים דלקתיים אצל ילדים צעירים הסובלים מנחירות ומהפסקות נשימה בשינה OSA)).

זהו מענק המחקר היוקרתי השני שמקבל ד”ר גולדברט מהקרן הלאומית למדע בשנים האחרונות.

המענק, שבדרך?כלל ניתן לחוקרים באוניברסיטה שאינם רופאים, הוענק לד”ר גולדבלרט במטרה לבדוק את הסיבות למחלה.


“מטרתנו היא למצוא טיפולים לא-פולשניים ל?
OSA“, אומר ד”ר גולדברט “אנו מחפשים אחר טיפול לא כירורגי שיחליף את הניתוח להסרת שקדים ופוליפים אצל ילדים, ובמקום מכשיר לדחיסת אוויר (CPAP) אצל מבוגרים. צריך לזכור שאחוז לא מבוטל מן הילדים שסובלים מ?OSA (דום נשימה חסימתי בשינה) ועוברים ניתוח סובלים לעתים מתופעות של זיהום, דימום והתייבשות גם לאחריו, ובחלק מהילדים המחלה חוזרת.

המחקר מתחקה אחר התהליך הדלקתי שמתרחש בחולים על מנת לתכנן טיפול תרופתי שיוכל לבלום אותו ועל ידי כך למנוע את הגדילה של השקדים ואולי אף למנוע את הצורך בניתוח”.

המחקר מומן בסכום של 750,000 שקלים. משך המחקר מוערך בכשלוש שנים ובסיומו, מקווים במעבדה של ד”ר אביב גולדברט לדווח על זיהוי של קולטנים ספציפיים להתערבות תרופתית.

נמסר על ידי

ענבר גוטר, דוברת;  שרון אדרי, ע’ דוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה