רפואת ריאות

היתרונות של טיפול מוקדם כנגד עישון (מתוך Archives of Internal Medicine)

התחלה מוקדמת של טיפול ב-Chantix (Varenicline) עשויה לסייע למעשנים להפסיק בהרגל המגונה, כך עולה מתוצאות מוקדמות של מחקר שנערך במימון החברה האחראית לייצור התרופה, פייזר.

למעלה משליש מהמעשנים שהחלו את הטיפול התרופתי כחודש טרם הפסקת העישון, עדיין נמנעו כליל מעישון לאחר 3 חודשים. זאת בהשוואה לאחד מכל שבעה שרק החלו את הטיפול ב- Varenicline שבוע טרם הפסקת עישון, כפי שמומלץ כיום.

החוקרים מזהירים כי המחקר היה קטן וקצר מועד ולכן דרושים מחקרים לאשר את הממצאים, אך בעקבות הממצאים נראה כי התחלה מוקדמת של הטיפול עשויה לסייע למעשנים להימנע מסיגריות בטווח הארוך.

מדגם המחקר כלל 101 מעשנים בגיל העמידה, שטופלו במרפאה להפסקת עישון בלונדון. הם חולקו באקראי באופן שווה להתחלת טיפול ב- Varenicline ארבעה שבועות טרם הפסקת עישון, בזמן שהיתר נטלו פלסבו במהלך 3 השבועות הראשונים ולאחר מכן החליפו גם הם לטיפול ב- Varenicline.

לאחר שלושת השבועות הראשונים, המשתתפים שטופלו ב- Varenicline עישנו פחות ודיווחו כי לא נהנו מהעישון כבעבר. למעלה מאחד מכל שלושה מהם הפחית את מספר הסיגריות במחצית, זאת בהשוואה לאחד מכל עשרה מעשנים שהחלו בטיפול בפלסבו.

בשתי הקבוצות היו דיווחים על בחילות, כאשר קרוב לשישה מכל 10 משתתפים שהחלו בטיפול בשלב מוקדם דיווחו על אירוע אחד לפחות במהלך תקופת המחקר.

Arch Intern Med 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה