רפואת ריאות

היעילות של fluticasone furoate (שם מסחרי Avamys ) בטיפול בנזלת אלרגית והשפעה על סימפטומים עיניים ונזליים בהשוואה לפלסבו – סקירה שיטתית (Clinical Experimental Allergy )

  מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול תוך-נזאלי ב- Fluticasone Furoate     ( (שם מסחרי   Avamys ) הביא לשיפור עקבי בתסמינים העיניים והנזאליים, לצד שיפור באיכות חייהם של חולים עם נזלת אלרגית. Avamys הוא סטרואיד נזלי מקומי חדש עם אפיניות גבוהה לרצפטור ,פעילות אנטידלקתית פוטנתית וספיגה סיסטמית נמוכה.

 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נתונים קודמים מצאו כי טיפול בתרסיס אפי של Furoate Fluticasone הביא לשיפור התסמינים העיניים של נזלת אלרגית, אך עדיין קיים ספק בנוגע ליעילות הטיפול על הסיפטומיים העיניים. לפיכך, הם ערכו סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה לאישור השפעת הטיפול.

במסגרת הסקירה השוו החוקרים את היעילות של תרסיס אפי של Furoate Fluticasone Avamys מול פלסבו והשפעת הטיפול על תסמינים עיניים ונזאליים בחולים עם נזלת אלרגית. היעד העיקרי היה מדד rTOSS (Reflective Total Ocular Symptom Scores ) ו-iTOSS (Instantaneous TOSS ) וכן מדדי rTNSS  (Reflective Total Nasal Symptom Score ) ו-iTNSS (Instantaneous TNSS ). יעדים משניים כללו את הערכת התגובה לטיפול, איכות החיים של החולים ותופעות לוואי.

החוקרים זיהו 16 מחקרים (5,348 משתתפים). שבעה מחקרים כללו חולים עם נזלת אלרגית עונתית ותשעה כללו חולים עם נזלת אלרגית רב-שנתית. טיפול תוך-אפי ב- Fluticasone Furoate הביא לשיפור משמעותי בסיפטומים העיניים –rTOSS ו-iTOSS בהשוואה לפלסבו בחולים עם נזלת אלרגית עונתית ונזלת אלרגית כל-שנתית. כמו כן, הטיפול היה יעיל יותר בשיפור סימפטומים נזליים rTNSS ו-iTNSS בחולים עם נזלת אלרגית עונתית ורב-שנתית. לסיום, חל שיפור גדול יותר בתגובה לטיפול ובאיכות החיים, עם פרופיל בטיחות חיובי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Furoate Fluticasone Avamys  הביא לשיפור בתסמינים הנזאליים והעיניים בחולים עם נזלת אלרגית, וכן לשיפור איכות חייהם של החולים. הסקירה מספקת עדות משמעותית לפיה הטיפול בתרסיס נזאלי של Fluticasone Furoate , במינון של 110 מיקרואגרם, פעם ביום, הינה אפשרות טיפול יעילה להקלה על תסמינים עיניים ונזאליים במתבגרים ומבוגרים עם נזלת אלרגית.

Clinical Experimental Allergy, 41, 160170

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה