רפואת ריאות

תועלת מעטה ל-Neratinib כנגד סרטן ריאות מסוג NSCLC (מתוך J Clin Oncol)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת 17 במאי של Journal of Clinical Oncology עולה כי ל-Neratinib, השייכת למשפחת TKI (Tyrosine Kinase Inhibitor), פעילות מעטה במינונים נסבלים בחולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC (Non Small Cell Lung Cancer).

החוקרים כותבים כי בצורה הנוכחית, קשה לטפל ב- Neratinib במינונים בעלי השפעה בחולים עם סרטן ריאות. ייתכן כי בחולים עם מוטאציה G719X תועלת ייחודית מטיפול זה.

לאור מחקר מוקדם בשלב I לפיו קיימת תועלת לטיפול בחולים עם NSCLC וסרטן שד לאחר טיפולים רבים, החוקרים בחנו את שיעורי התגובה ל- Neratinib בקבוצות ספציפיות של חולים עם NSCLC במסגרת מחקר בשלב II, שכלל 167 חולים עם NSCLC בשלב מתקדם.

קבוצה א’ כללה 91 שטופלו בעבר ב-TKI והיו חיוביים למוטאציה ב-EGFR, בקבוצה ב’ נכללו 48 חולים שטופלו בעבר ב-TKI והיו שליליים למוטאציה ב-EGFR. קבוצה ג’ כללה 28 חולים שמעולם לא-טופלו ב-TKI אך בעלי מאפיינים קליניים המגדילים את הסיכויים לתגובה חיובית לטיפול זה.

המינון ההתחלתי של Neratinib עמד תחילה על 320 מ”ג ביום, אך בהמשך הופחת מינון זה ל-240 מ”ג ליום, מאחר ש-50% מהמטופלים סבלו משלשולים חמורים (ירידה של 36% במינון). גם לאחר הפחתת המינון ההתחלתי, 25% מהמטופלים סבלו משלשולים בדרגה שלוש, עם הפחתה של 16% במינון הטיפול.

שיעורי התגובה עמדו על 3.4% בלבד בחולים שטופלו בעבר ב-TKI, שהיו חיוביים למוטאציות ב-EGFR (קבוצה א’), וכל 3 החולים הללו היו חיוביים למוטאציה נקודתית G719X.

מוטאציית G719X אחראית לפחות מ-5% מהמוטאציות ב-EGFR, והיא מלווה ברגישות לתרופות אחרות ממשפחת TKI, כולל Geftinib ו-Erlotinib (טרסבה).

שיעורי התגובה בקבוצה ב’ וג’ עמדו על 0%, אך שיעורי מחלה יציבה עמדו על 50% בקבוצה א’ (40 חולים), 64% בקבוצה ב’ (29 חולים) ו-32% בקבוצה ג’ (8 חולים).

לא תועדה תגובה לטיפול ב- Neratinib בקרב החולים עם המוטאציה הנפוצה T790M, באלו שהיו חיוביים בבדיקת FISH ל-EGFR עם החלבון התקין ובאלו עם מוטאציה KRAS.

החוקרים מציינים כי מחקרים בעתיד להערכת Neratinib יתמקדו בניסיונות לשנות את המינון ו/או משטר הטיפול במטרה להפחית את הסיכון לשלשולים ולאפשר להגיע למינונים ביולוגיים גבוהים יותר.

J Clin Oncol 17 May 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה