רפואת ריאות

לנשים עם סרטן ריאות לא-נתיח שיעורי הישרדות גבוהים יותר (מתוך Journal of Thoracic Oncology)

מניתוח התוצאות אודות למעלה מ-13,000 חולים עם סרטן ריאות לא-נתיח מסוג NSCLC (Non-Small-Cell Lung Cancer) עולה כי מין החולה הינו הגורם החשוב ביותר המשפיע על סיכויי ההישרדות, כך עולה ממחקר חדש.

החוקרים בחנו את שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר שנתיים של 1365 חולים שטופלו במסגרת תשעה מחקרים פרוספקטיביים במהלך שנות התשעים של המאה הקודמת. כולם קיבלו טיפול קרינתי בלבד או בשילוב עם טיפול כימותרפי. אף אחד מהחולים לא נותח.

מניתוח סטטיסטי של הממצאים עולה כי שיעורי התמותה היו גבוהים יותר, באופן מובהק, בגברים בהשוואה לנשים (HR = 1.22).

החוקרים ערכו ניתוח של שיעורי ההישרדות לפי תתי-קבוצות והשוו בין גברים רווקים ונשים רווקות (Adjusted HR = 0.72), ובין גברים רווקים לנשים נשואות (Adjusted HR = 0.85), ובין גברים נשואים ונשים נשואות (Adjusted HR = 0.86).

הן בקרב גברים רווקים והן בקרב גברים נשואים, התוצאות היו פחות טובות, בהשוואה לנשים נשואות, ממצאים המדגישים את העובדה כי למין החולה השפעה מרכזית על התוצאות.

החוקרים מציינים כי למרות שהמוצא והמצב המשפחתי תורמים לתמונה הפרוגנוסטית הכוללת, מהמחקר הנוכחי עולה כי מין החולה הוא הגורם המנבא החשוב ביותר להישרדות בקרב חולים עם סרטן ריאות לא-נתיח מסוג NSCLC.

מוצא החולה והמצב המשפחתי לא השפיעו באופן מובהק על תוצאות המחקר, אך ייתכן כי מספר החולים הלא-לבנים היה קטן מדי מכדי להדגים השפעה של המוצא.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר מדוע הפרוגנוזה טובה יותר בנשים.

J Thorac Oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה