רפואת ריאות

הפרעות נשימה בשינה נפוצות יותר בבנים (מתוך Journal of Pediatrics)

אעפ”י שהפוגה נפוצה בילדים עם הפרעות נשימה בשינה, בבנים קיים סיכוי גבוה יותר כי ההפרעה תימשך לאורך זמן, כך מדווחים חוקרים ב-Journal of Pediatrics.

יתרה מזאת, החוקרים מסבירים כי כאשר הילדים עוברים מילדות לבגרות, גורמי הסיכון להפרעות נשימה בשינה מתחילים לחקות את הגורמים המוכרים במבוגרים. כמו כן, בעוד שחלק גדול מהתסמינים חולף, מתבגרים רבים יפתחו תסמינים של הפרעות נשימה בשינה.

מדגם המחקר כלל 319 ילדים עם בדיקת שינה, שנערכה כאשר היו בגיל ממוצע של 8.5 שנים, ושוב לאחר כחמש שנים. בניתוח הראשוני של הממצאים, הם הגדירו הפרעת נשימה בשינה בנוכחות אירוע אחד בשעה, לכל הפחות, המלווה בירידה של 3% לפחות בריווין החמצן בדם.

ההיארעות של הפרעות נשימה בשינה עמדה על 10.0% ושיעורי ההפוגה עמדו על 70.8%. בבנים תועדו שיעורי היארעות גבוהים יותר (OR = 3.93), עם שכיחות גבוהה יותר של הפרעות נשימה בשינה (OR = 2.48).

בילדים עם הפרעות נשימה בשינה אחוזון העלייה בערכי BMI היה גבוה יותר במהלך בדיקות המעקב (OR = 1.01), עם סיכוי גבוה יותר משמעותית להתפתחות השמנת-יתר במהלך המעקב, בהשוואה לאלו ללא ההפרעה (OR = 3.41).

במבוגרים, הפרעות נשימה בשינה נפוצות יותר בגברים ובאלו בעלי השמנת-יתר, עובדה התומכת בהשערה לפיה הגורמים החשובים בהתפתחות הפרעות נשימה בשינה במתבגרים, דומים לאלו לגורמים המוכרים במבוגרים.

J Pediatr 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה