רפואת ריאות

השוואה בין Vinflunine ובין Docetaxel כטיפול קו-שני בסרטן ריאות (מתוך Journal of Clinical Oncology)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of Clinical Oncology עולה כי ל- Vinflunineו-Docetaxel תועלת דומה כטיפול קו-שני בסרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC (Non-Small-Cell Lung Cancer).

מהמחקר בשלב III עולה בנוסף כי למרות של- Vinflunine שיעור תופעות לוואי גבוה יותר, פרופיל הרעילות הכולל של התרופות היה ניתן לטיפול.

לדברי החוקרים, Vinflunine עשוי לשמש כאפשרות נוספת לטיפול קו-שני בחולים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC.

מאז שהחל במחקר, בשנת 2003, Docetaxel במינון 75 מ”ג למ”ר, הניתן אחת לשלושה שבועות, נחשב לטיפול הבחירה כטיפול קו-שני בחולים עם NSCLC מתקדם. חסרונות הטיפול ב-Docetaxel כוללים את הצורך במתן הטיפול לאחר הכנה של טיפול בסטרואידים ופרופיל הרעילות.

מדגם המחקר כלל 551 חולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC בשלב III/IV, עם מחלה פרוגרסיבית לאחר טיפול קו-ראשון במשטר הכולל-פלטינום. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Vinflunine במינון 320 מ”ג למ”ר, או Docetaxel במינון 75 מ”ג למ”ר, כל 21 ימים, עד להתקדמות המחלה או רעילות.

סך הכל העריכו החוקרים 547 חולים בניתוח ITT (Intention-To-Treat).

חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 2.3 חודשים, הן בקבוצת המטופלים ב- Vinflunine והן בקבוצת המטופלים ב-Docetaxel. חציון שיעורי ההישרדות הכוללים עמד על 6.7 חודשים עם Vinflunine ו-7.2 חודשים עם Docetaxel.

מדדי איכות החיים, אחוז החולים שנטלו משככי כאבים במהלך הטיפול וההיענות לטיפול היו גם כן דומים בין שתי קבוצות המחקר.

בהשוואה למטופלי Docetaxel, בקרב חולים בקבוצת הטיפול ב- Vinflunine תועד סיכוי גבוה יותר משמעותית לתגובות באתר ההזרקה, כאבי בטן, נויטרופניה, לויקופניה, עצירות, הקאות או נשירת שיער.

J Clin Oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה