רפואת ריאות

האם קיים קשר בין אקזמה ובין אלרגיה לבוטנים? (מתוך הכנס השנתי של American Academy of Allergy, Asthma & Immunology Annual Meeting)

תינוקות עם אקזמה מצויים בסיכון גבוה לפתח אלרגיה לבוטנים ואלרגיות למזונות אחרים, כך מדווחים חוקרים מבריטניה בכנס השנתי של American Academy of Allergy, Asthma & Immunology Annual Meeting.

החוקרים הופתעו מאוד לגלות כי גם בשנת החיים הראשונה, למעלה מ-20% מהתינוקות עם אקזמה כבר היו מרוגשים לבוטנים. החוקרים מסבירים כי עד לכניסה לבית הספר, בילדים עם אקזמה שיעור גבוה של אלרגיה לבוטנים.

עם זאת, החוקרים לא יודעים מתי החלה האלרגיה לבוטנים; הם שיעור כי ייתכן וזה היה בגיל 3, 4 או 5 שנים. מהמחקר החדש עולה כי האלרגיה לבוטנים מתפתחת הרבה יותר מוקדם.

מדגם המחקר כלל 640 תינוקות בגילאי 4-11 חודשים, עם אקזמה.

החוקרים מדדו את רמות IgE (Immunoglobulin E), חלבון של מערכת החיסון המיוצר ע”י הגוף בתגובה לאלרגנים. תוצאה חיובית משמעותה כי האדם רגיש וככל הנראה אלרגי למזון מסוים.

מהתוצאות עולה כי 23% מהתינוקות היו רגישים לבוטנים, 31% היו רגישים לחלב פרה, 22% היו רגישים לסומסום, 16% היו רגישים לאגוזי ברזיל, 20% רגישים לאגוזי אלסר, 21% היו רגישים לקשיו ו-14% רגישים לשקדים. 16% מהתינוקות שנבדקו היו חיוביים ללמעלה מארבעה מזונות.

החוקרים מסבירים כי זהו השלב הראשון במחקר מתמשך שנועד לבחון את ההשערה כי חשיפת תינוקות למזונות להם הם רגישים, ימנע אלרגיות בשלב מאוחר יותר בחייהם. בשלב זה, ההמלצה היא להימנע ממזונות אליהם הם אלרגיים. השערת החוקרים היא כי עם חשיפה למזונות בשלב מוקדם, הגוף יתייחס אליהם כדבר נורמאלי ולא יפתח אלרגיה כנגדם.

במסגרת המחקר המתמשך, תינוקות עם אקזמה שיהיו חיוביים לרגישות לבוטנים יחולקו לשתי קבוצות; מחצית ייחשפו לבוטנים ומחצית לא ייחשפו אליהם. החוקרים יערכו השוואה בין שיעורי אלרגיות לבוטנים בשתי הקבוצות כאשר הילדים יגיעו לגיל בית-ספר.

התוצאות צפויות בתוך שלוש שנים.

ההשערה זכתה לתמיכה לאור העובדה כי ילדים יהודיים מלונדון מצויים בסיכון גבוה פי עשר לפתח אלרגיה לבוטנים, בהשוואה לילדים ישראלים, וכי אחד ההבדלים הגדולים ביותר הוא בכך שילדים בישראל נחשפים לבוטנים בשלב מוקדם במהלך חייהם.

American Academy of Allergy, Asthma & Immunology Annual Meeting 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה