רפואת ריאות

היעילות ארוכת הטווח של גלולת אימונותרפיה לטיפול באלרגיה לאבקני דשא (מתוך Journal of Allergy and Clinical Immunology)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון ינואר 2010 של ה- Journal of Allergy and Clinical Immunology, עולה כי לגלולת אימונותרפיה שפותחה לטיפול באלרגיה לאבקני דשא נמצאה יעילות ארוכת טווח.

החוקרים מסבירים כי הגלולה, Grazax, מהווה חלופה לטיפול בזריקות עבור אנשים הסובלים מאלרגיה זו. הגלולה ניתנת בצורה תת-לשונית, ומכילה כמות קטנה של תמצית אבקני דשא. מומלץ להתחיל בטיפול מספר חודשים לפני תחילת עונת האלרגיה ולהמשיך בו על בסיס יומי כ-3 שנים.

במחקר הנוכחי בדקו החוקרים את ההשפעה ארוכת הטווח של התרופה, במשתתפים שהפסיקו את הטיפול לאחר 3 שנים. המחקר כלל 257 משתתפים הסובלים מאלרגיה לאבקני דשא שאושרה בבדיקות אלרגיה. החוקרים חילקו את המשתתפים באקראי לקבלת Grazax או פלסבו על בסיס יומי למשך 3 שנים, החל מ-4-8 חודשים לפני עונת האלרגיה לאבקני דשא. במהלך 3 שנות הטיפול ושנת מעקב נוספת מסרו המשתתפים דיווח יומי על תסמיני האלרגיה והשימוש בתרופות.

מתוצאות המחקר עולה כי בהשוואה לקבוצת הפלסבו, כשנה מסיום הטיפול נצפו פחות תסמיני קדחת השחת במשתתפים שנטלו Grazax, בנוסף לשימוש נמוך יותר באנטי-היסטמינים ותרופות אחרות כנגד אלרגיה. החוקרים מדווחים כי במהלך שנת המעקב דיווחו המשתתפים בקבוצת ה-Grazax על ירידה של 26% בתסמיני אלרגיה, דוגמת גודש וגרד עיני, ועל ירידה של 29% בשימוש בתרופות, לעומת קבוצת הפלסבו. כמו כן, המשתתפים בקבוצת ה-Grazax דיווחו על איכות חיים גבוהה יותר לעומת משתתפים שטופלו בפלסבו. החוקרים מציינים כי ההבדלים שנצפו בין הקבוצות בשנת המעקב היו דומים לאלו שנצפו במהלך 3 שנות הטיפול הפעיל.

במהלך שנת הטיפול האחרונה נצפו תופעות לוואי ב-15% מהמשתתפים בקבוצת ה-Grazax, כולל גרד ונפיחות בפה, גרד באוזניים ואי-נוחות בלוע.

החוקרים כותבים כי תוצאות המחקר תומכות בשימוש ב-Grazax כחלופה טיפולית בחולים שלא מגיבים לטיפול הרגיל כנגד אלרגיה. התרופה אושרה כבר לשימוש באירופה, ובימים אלו נערך מחקר קליני לקראת אישורה של התרופה ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

J Allergy Clin Immunol 2010;125:131-138.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה