רפואת ריאות

סמני דלקת בשטיפות ברונכואלבאולרית בחולי אסתמה ו-Atopic Dermatitis (מתוך Allergy)

ממחקר חדש שפורסם ב-Allergy עולה כי בילדים חולי אסתמה וילדים עם Atopic Dermatitis תועדה עליה בסמנים לדלקת אאזנופילית, אך לא בסמני דלקת נויטרופילית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים בילדים, בהם נערכו בדיקות ברונכוסקופיה עם סיב אופטי, סייעו בהבנת הפתופיזיולוגיה של אסתמה. בחולי אסתמה תועדו תהליכי דלקת אאזנופילית ונויטרופילית, אך הקשר עם אטופיה לא נבחן לעומק.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון תאים דלקתיים ומדיאטורים בילדים עם אסתמה, בהשוואה לביקורות תואמות (ילדים אטופיים ללא-אסתמה וילדים ללא אטופיה או אסתמה). יתרה מזאת, הם בחנו בנפרד ילדים עם אסתמה, על-בסיס נוכחות אטופיה, עם סיווג לפי הגיל.

מדגם המחקר כלל 191 ילדים שעברו ברונכוסקופיה עם סיב אופטי, בעקבות התוויות מתאימות: 91 חולי אסתמה (בגילאים 1.4-17 שנים), 44 ילדים אטופים ללא אסתמה (1.6-17.8 שנים) ו-56 ביקורות ללא-אסתמה וללא-אטופיה. בשטיפות ברונכואלבאולריות, החוקרים ערכו בדיקות להערכת ספירת התאים הכוללת והדיפרנציאל ומדיאטורים דלקתיים, כולל רמות ECP, Eotaxin, IL-8 ו-TNF-Alpha.

מהתוצאות עולות רמות אאזנופילים ו-ECP גבוהות יותר בילדים עם אסתמה, בהשוואה לביקורות (p=0.002 ו-p=0.01, בהתאמה), אך גם בילדים אטופיים ללא אסתמה תועדו רמות ECP מוגברות, בהשוואה לביקורות (p=0.0001). בילדים עם אסתמה, רמות האאזנופילים ו-ECP לא היו שונות בין ילדים עם ובלי אטופיה. החוקרים לא זיהו הבדל מובהק ברמות נויטרופילים או מדיאטורים נלווים (IL-8 ו-TNF-Alpha) בין שלוש הקבוצות. דפוס התהליך הדלקתי זוהה בילדים חולי אסתמה, הן לפני גיל בית-ספר והן בגיל בית-ספר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי בילדים חולי אסתמה וילדים עם Atopic Dermatitis ללא-אסתמה יש עדות לעליה בסמני דלקת אאזנופילית, אך לא בסמני דלקת נויטרופילית. הם מציינים כי בילדים חולי אסתמה, הפעלת התגובה האאזנופילית אינה נובעת רק מנוכחות אטופיה.

Allergy

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה