רפואת ריאות

איזון ירוד של מחלת אסתמה והסיכון להתקפי אסתמה חמורים בעתיד (מתוך The Journal of Allergy and Clinical Immunology)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת נובמבר של The Journal of Allergy and Clinical Immunology עולה כי איזון ירוד של מחלת אסתמה, לאורך זמן מלווה בסיכון מוגבר להתקפי אסתמה בעתיד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי זיהוי חולים בסיכון להתקפי אסתמה עשוי לסייע לרופאים בבחירת גישת הטיפול המתאימה בחולים, עם שיפור איכות החיים על-רקע מחלת אסתמה. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם דרגת הליקוי, כפי שהוגדר לפי ההנחיות לטיפול באסתמה משנת 2007, מנבאת את הסיכון להתקפי אסתמה בעתיד.

מדגם המחקר כלל ילדים בגילאי 6-11 שנים (82 ילדים), ומתבגרים/מבוגרים בגיל 12 ומעלה (725 משתתפים) ממחקרEpidemiology and Natural History of Asthma: Outcomes and Treatment Regimens Study, עם נתונים אודות כל המרכיבים שצוינו בהנחיות לטיפול באסתמה בתחילת המחקר, לאחר 12 חודשים ולאחר 24 חודשים. החולים סווגו לשתי קבוצות: חולים עם איזון ירוד עקבי של מחלת אסתמה מתחילת המחקר לאורך שנתיים של מעקב או חולים בהם חל שיפור באיזון מחלת אסתמה מתחילת המחקר, עם שיפור שנותר לאורך שנתיים של מעקב.

מהתוצאות עולה כי לאחר תקנון, בילדים עם איזון ירוד של מחלת אסתמה, לאורך זמן, במהלך שנתיים של מעקב הסיכון לאשפוז, ביקור בחדר מיון, או טיפול במינון גבוה של סטרואידים היה גבוה פי 6 (OR = 6.4,  95% CI = 1.2-34.5), בהשוואה לחולים עם שיפור באיזון מחלת אסתמה. במתבגרים/מבוגרים עם איזון ירוד לאורך זמן של מחלת אסתמה, תועדה שכיחות גבוהה יותר של טיפול במינון גבוה של סטרואידים (OR = 2.8,  95% CI = 1.7-4.8) או אשפוז, פניה לחדר מיון או טיפול במינון גבוה של סטרואידים (OR = 3.2,  95% CI = 1.9-5.3).

לסיכום, כי איזון ירוד של מחלת אסתמה, לאורך זמן, כפי שהוגדר לפי הנחיות אסתמה משנת 2007, מנבא סיכון מוגבר להתקפי אסתמה בעתיד.

The Journal of Allergy and Clinical Immunology – November 2009 Vol. 124, Issue 5, Pages 895-902

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה