רפואת ריאות

האם משאפי סטרואידים בלבד הם הטיפול הטוב ביותר בילדים חולי אסתמה? (J Allergy Clin Immunol)

מהשוואה בין שלושה משטרים לטיפול בילדים בגילאי בית-ספר עם אסתמה פרסיסטנטית בדרגה קלה-בינונית, עולה כי טיפול מונותרפי במשאפי Fluticasone, פעמיים ביום, הוא הטיפול היעיל ביותר לתסמינים.

החוקרים השוו את יעילות שלושת משטרי הטיפול ב-285 ילדים בגילאי 6-14 שנים, עם תסמיני אסתמה פרסיסטנטית בדרגה קלה-בינונית.

המשתתפים חולקו לטיפול במשאפי Fluticasone במינון 100 מיקרוגרם פעמיים ביום, משאפי Fluticasone במינון 100 מיקרוגרם בשילוב עם משאפי Salmeterol במינון 50 מיקרוגרם בבוקר ו-Salmeterol 50 מיקרוגרם בערב (שילוב PACT), או טיפול ב-Montelukast במינון 5 מ”ג בערב. משך הטיפול עמד על 48 שבועות.

החוקרים מצאו כי מינון נמוך של טיפול מונותרפי ב-Fluticasone היה עדיף על מינון מינון נמוך יותר של Fluticasone. שני הטיפולים שכללו סטרואידים היו עדיפים על-פני טיפול ב-Montelukast במרבית המדדים, כולל מספר ימי אסתמה מאוזנת. Fluticasone הביא הביא לרווח של כ-42 ימים על-פני Montelukast במהלך שנה אחת.

מהירות הגדילה היתה דומה בשלושת הטיפולים, גם כאשר ניתנו למשך שנה. ספציפית, שיעור הגדילה במהלך 48 השבועות עמד על 5.3 ס”מ תחת שילוב PACT ו-5.7 תחת טיפול ב-Montelukast. מתוצאות ההשוואה עולה כי טיפול מונותרפי ב-Fluticasone הביא לאיזון הטוב ביותר של אסתמה, ללא תופעות לוואי משמעותיות.

J Allergy Clin Immunol 2007;119:64-72.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה