רפואת ריאות

האם יש מקום לטפל בצמחי מרפא בסרטן הוושט?

ממחקר חדש עולה, כי תוספת של צמחי מרפא לטיפול הסטנדרטי בסרטן הוושט אינה כרוכה בתועלת משמעותית.

לדברי החוקרים, סרטן הוושט מהווה את הסיבה השביעית לתמותה ברחבי העולם. צמחי מרפא סיניים מסורתיים משמשים לעיתים כטיפול נלווה לרדיותרפיה ולכימותרפיה בסרטן זה.

מטרת המחקר הייתה להעריך את היעילות ואת תופעות הלוואי האפשריות של תוספת צמחי המרפא לטיפול ברדיותרפיה או כימותרפיה בסרטן הוושט.

לשם כך ביצעו החוקרים סקירה של מספר מאגרי נתונים, בחיפוש אחר מחקרים אקראיים, המשווים שימוש ברדיותרפיה או כימותרפיה עם וללא תוספת של צמחי מרפא סיניים.

לבסוף נכללו שני מחקרים, עם סה”כ 122 משתתפים. שני המחקרים נבחנו בנפרד בשל ההבדלים בהתערבויות בהן השתמשו. על אף שמחקר אחד דיווח על תוצאה חיובית, מרבית מדדי התוצאות משני המחקרים הראו, כי אין תועלת משמעותית בהוספת צמחי המרפא הסיניים לרדיותרפיה או לכימותרפיה.

אומנם נמצא שיפור משמעותי סטטיסטית באיכות החיים בתוספת של זריקת Huachansu, אך לא נמצא שיפור משמעותי בהשפעות קצרות הטווח של הטיפול, בשיעור ההישרדות לאחר שנה או  באסופגיטיס הנגרמת כתופעת לוואי מהקרינה.

החוקרים מציינים, כי שני המחקרים שנכללו היו באיכות נמוכה.

לסיכום, תוצאות המחקר מראות, כי קפסולות Zhenxiang או זריקות Huachansu אינן משפרות את אפקט הטיפול בטווח הקצר או את שיעור ההישרדות לאחר שנה, כאשר הן משמשות כטיפול נלווה לכימותרפיה או רדיותרפיה בטיפול בסרטן הוושט. איכות החיים, לעומת זאת, עשויה להשתפר בעזרת זריקות Huachansu. לדברי החוקרים, מחקרים באיכות גבוהה אודות זריקות Huachansu וצמחי מרפא סיניים אחרים דרושים בעתיד.

לתקציר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה