רפואת ריאות

דיקור סיני וטיפול קרניוסקראלי עשויים להיות יעילים באסתמה

מחקר חדש מצא, כי תוספת של דיקור סיני וטיפול קרניוסקראלי לטיפול הקונבנציונאלי, עשויה לשפר תוצאות בחולי אסתמה, וכי אין יתרון לטיפול משולב על פני אחד הטיפולים לבדו.

מטרת המחקר הייתה לבדוק האם קיימת סינרגיה בין דיקור סיני וטיפול קרניוסקראלי וכן לקבוע האם טיפולי רפואה משלימה משפרים תפקוד ריאתי ואיכות חיים באנשים הסובלים מאסתמה, והאם מסייעים בהפחתת חרדה, דיכאון ושימוש בתרופות.

במסגרת המחקר, חולקו המשתתפים באקראי לאחת מחמש קבוצות: דיקור סיני, טיפול קרניוסקראלי, דיקור סיני וטיפול קרניוסקראלי, attention control ו- waiting list control.

כל המשתתפים קיבלו 12 טיפולים באורך שווה, ועברו לפני הטיפול ולאחריו הערכה של תפקוד ריאתי, איכות חיים, דיכאון, חרדה וכן שימוש בתרופות.

בהשוואה לקבוצת הביקורת, הטיפול נמצא יעיל יותר משמעותית בשיפור איכות החיים, בעוד שדיכאון, שימוש בתרופות והתפקוד הריאתי נותרו ללא שינוי.

בנוסף, נמצא כי שילוב דיקור סיני וטיפול קרניוסקראלי אינו עדיף על פני אף אחד מהטיפולים לבדו. למעשה, על אף שכל החולים האקטיביים קיבלו 12 פגישות טיפוליות, אלה שקיבלו את כל הטיפולים מאיש מקצוע אחד הראו ירידה משמעותית יותר בחרדה בהשוואה לאלה שקיבלו כמות זהה של טיפולים ממספר אנשי מקצוע.

לסיכום, דיקור סיני ו/או טיפול קרניוסקראלי עשויים להוות תוספת יעילה לטיפול הקונבנציונאלי במבוגרים הסובלים מאסתמה, אך השילוב של שניהם אינו מספק תועלת נוספת על פני טיפול בכל אחד מהם לבדו.

לתקציר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה