רפואת ריאות

Amrubicin נראה מבטיח בטיפול בסרטן ריאה תא קטן (מתוך J Clin Oncol)

Amrubicin (מעכב טופואיזומרז 2)  מראה פעילות משמעותית בטיפול ב-SCLC (small-cell lung cancer), כך עולה מממצאי מחקר שלב 2.

Amrubicin  יותר פוטנטי מ-doxorubicin במחקרים פרה קליניים והוא מראה פעילות גבוהה כחומר יחיד בחולים לא מטופלים עם מחלה מפושטת של SCLC במחקר קודם יותר. החוקרים בדקו את הפעילות האנטי גידולית והרעילות של Amrubicin ב-60 חולים עם SCLC, שקיבלו טיפול קודם לכן.

שני חולים (3%) השיגו תגובה מלאה ו-29 חולים (48%) השיגו תגובה חלקית, כך עולה מתוצאות המחקר, שפורסמו במהדורת דצמבר של Journal of Clinical Oncology, עבור שיעור תגובה כולל של 52%.

שיעורי התגובה היו דומים בין חולים, שהיו רגישים לטיפול הראשוני שלהם אך עברו הישנות ובין חולים, שהיו רפרקטורים לטיפול קו ראשון, שניתן להם. הזמן החציוני להתקדמות היה 4.2 חודשים בקרב חולים רגישים ו-2.6 חודשים בקרב חולים רפרקטורים. חציון זמן ההישרדות מרגע ההרשמה למחקר היה 11.2 חודש והישרדות אקטוארית לאחר שנה הייתה 45.5% בחולים עם מחלה רגישה, 40.3% בחולים עם מחלה רפרקטורית ו-44.1% שיעור כולל.

דיכוי השורה המיאלוציטית, שהשפיע בעיקר על לויקוציטים, היה הרעילות הכי נפוצה, שדרשה מתן של G-CSF ל-42 חולם (70%). רעילות לא המטולוגית הייתה קלה באופן כללי, ואירע רק מקרה אחד של רעילות קרדיאלית של פרפור עליות זמני.

בהינתן הפעילות הגדולה יותר של טיפול רק ב- Amrubicin, יש צורך במחקרים נוספים, בחולים עם SCLC, שטופלו בעבר, בעיקר עבור חולים, שרפרקטורים לטיפול קודם (טיפול בחומר יחיד או בשילוב עם חומרים ציטוטוקסים או חומרים מוכווני מטרה).

לסיכום, האינקורפורציה של Amrubicin במקום doxorubicin בשיטות טיפול המכילות anthracycline עשויה להוריד את השכיחות של רעילות קרדיאלית, ועל כן לשפר את האינדקס התרפואטי של שיטות טיפול המכילות doxorubicin במחקרים עתידיים.

J Clin Oncol 2006;24:5448-5453

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה