רפואת ריאות

סימפטומי דיכאון נראים לעיתים קרובות יחד עם שיעול כרוני (מתוך Chest)

סימפטומי דיכאון מופיעים ביותר ממחצית החולים הסובלים משיעול כרוני, כך עולה ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של Chest. החדשות הטובות הן, שהדיכאון נמוג כשהשיעול משתפר.

שיעול הוא הסיבה הכי נפוצה, שמביא אנשים בארצות הברית לחפש עזרה רפואית. מספר דיווחים הראו כי שיעול כרוני יכול לפגוע משמעותית באיכות החיים. המחקר הנוכחי הוא הראשון לבדוק את השכיחות של סימפטומי דיכאון בקרב מטופלים עם שיעול כרוני, על פי החוקרים.

החוקרים השתמשו ב-CES-D (Epidemiologic Studies Depression Scale) על מנת להעריך סימפטומי דיכאון ב-100 מטופלים הסובלים משיעול כרוני. ה-CES-D התקבל בנקודת ההתחלה ולאחר 3 חודשי מעקב, כאשר ניקודים של 16 או יותר המצביעים על סימפטומים משמעותיים של דיכאון.

בנקודת ההתחלה, ל-53% מהמטופלים היו סימפטומי דיכאון משמעותיים וניקוד ה-CES-D הממוצע היה 18.3. לאחר 3 חודשי מעקב, ניקוד ה-CES-D הממוצע ירד ל-7.4, דבר שהיה בו זמנית עם שיפור בניקוד השיעול הסובייקטיבי הממוצע מ-10.0 ל-4.9 (p < 0.001 עבור שניהם). ניתוח נוסף אישר קורולציה משמעותית בין שני המשתנים.

החוקרים מסכמים ואומרים כי רופאים ונותני טיפול רפואי צריכים להיות מודעים לסיכון משמעותי לדיכאון קליני באוכלוסיית מטופלים זו. יתרה מכך, על הרופאים להפעיל שיקול דעת בהחלטה אם יש צורך בהפניה לעזרה בבריאות הנפש, בלי קשר לתוצאות הטיפול עבור השיעול הכרוני.

Chest 2006;130:1839-1843

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה