רפואת ריאות

סדרות של חיסון של פנאומוקוק בטוחות בילדים עם HIV (מתוך Pediatric Infectious Disease Journal)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוקטובר של Pediatric Infectious Disease Journal) עולה כי מתן של PCV (חיסון מצומד של פנאומוקוק) ולאחריו PPV (חיסון פוליסכרידי של פנאומוקוק) בטוח ויעיל בחלק מהילדים החולים ב-HIV.

המידע מהמחקר הנוכחי תומך בשימוש בשיטה של 3 חלקים : PCV-PCV-PPV בילדים עם HIV בני 2 ועד 19, שלא חוסנו בעבר עם PCV ושהם מטופלים בטיפול אנטי רטרוויראלי פעיל במיוחד.

במחקר השתתפו 225 ילדים כאלה, שקיבלו שתי מנות של PCV ומנה אחת של PPV באינטרוולים רצופים של 8 שבועות.

בכניסה למחקר, ריכוזי הנוגדנים היו נמוכים, למרות ש-75% ילדים קיבלו בעבר PPV. לאחר מתן החיסון, הייתה עלייה משמעותית בריכוזי הנוגדן הספציפי לסרוטיפ. עם כל מנת חיסון נראו עליות ותוספות נוספות.

הדמיון בתגובה לחיסון הפנאומוקוק באוכלוסיית המחקר לזו של ילדים, שלא חולים ב-HIV, הינה עקבית עם בנייה אימונית תפקודית מחדש בתגובה לטיפול אנטי רטרוויראלי פעיל במיוחד. קיימת הגבלה מוכרת, שמסקנה זו מבוססת על הערכה איכותית יותר מהערכה תפקודית של ייצור נוגדנים.

אנליזות של פרדיקטורים של תגובת החיסון מציעות, שהשינויים ב-% תאי CD4 וברמת HIV RNA בתגובה לטיפול האנטי רטרוויראלי הפעיל במיוחד יכולים להיות גורמים חשובים המשפיעים על בנייה חיסונית מחדש יותר מרמות CD4 קודמות.

החוקרים מסכמים ואומרים כי אפקט המפתח של העומס הנגיפי על התגובה החיסונית לסדרות החיסון מציע, שהחיסון אופטימאלי כשהוירמיה מדוכאת בצורה מקסימאלית.

Pediatr Infect Dis J 2006;25:920-929

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה