רפואת ריאות

שיעורי תמותה גבוהים בבית החולים בעקבות טיפול בהתקפי אסתמה (Am J Respir Crit Care Med)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון אוקטובר של American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine, עולה כי בשליש מכלל מקרי התמותה מאסתמה, מדובר בחולים שאושפזו בעקבות התקפי אסתמה. התמותה בעקבות התקפי אסתמה שכיחה בשחורים ולבנים, לכן לא ניתן לתלות את הסיבה לשיעורי התמותה הגבוהים מאסתמה בשחורים באישפוז בבית החולים.

אעפ”י שיעור האישפוזים הגבוה בעקבות התקפי אסתמה בארה”ב, אין הערכה מקיפה של תוצאות האישפוז בחולים אלו. לדברי החוקרים, לא ידוע גם אם קיים הבדל בין גזעים שונים מבחינת שיעורי התמותה בעקבות אסתמה בחולים מאושפזים.

החוקרים התבססו על הנתונים ממדגם Nationwide Inpatient Sample משנת 2000, והתייחסו למקרי האישפוזים בעקבות התקף אסתמה, בחולים בני 5 שנים ומעלה. המדדי העיקרי של המחקר התייחס לשיעורי התמותה. מדדים משניים כללו את משך האישפוז, וסך העלויות.

סה”כ, 65,381 אישפוזים ענו על קריטריוני המחקר. שיעורי התמותה בבית החולים, בעקבות אסתמה, עמדו על 0.5%. משך השהות הממוצע בבית החולים עמד על 2.7 ימים, והעלות הכוללת של האישפוז עמדה על 9078 דולרים. מבין 4487 מקרי התמותה מאסתמה, 1499 (33%) נרשמו בחולים מאושפזים, בעקבות התקף אסתמה.

החוקרים מצאו כי בחולים שחורים קיים סיכון נמוך באופן משמעותי לתמותה בבית החולים, בהשוואה לחולים לבנים (0.3% לעומת 0.6%, בהתאמה, P<0.001). תוצאות ניתוח רב-משתני לא מצאו הבדלים משמעותיים בשיעורי התמותה בבית החולים, בכל הקשור לגזע של החולים.

מממצאי המחקר עולה כי הדרך היעילה ביותר לצמצם את הסיכון לתמותה, ולבטל את ההבדלים בין הגזעים בכל הקשור לתמותה בעקבות התקפי אסתמה, מבוססת על שיפור הטיפול בהתקפי אסתמה עוד לפני האישפוז (בבית, או במהלך ההעברה לחדר מיון).

Am J Respir Crit Care Med 2006;174:633-638

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה