רפואת ריאות

הקשר בין ריפלוקס קיבתי ואסתמה בילדים עדיין לא ברור (מתוך Journal of Pediatrics)

למרות ש-GER (gastroesophageal reflux) יכול להיות מעורב עם אסתמה בילדים, נראה שריפלוקס חומצי ולא חומצי נפוץ במידה שווה בילדים עם אסתמה, ורוב אפיזודות הריפלוקס אינן קשורות עם סימפטומים.

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Journal of Pediatrics, עולה כי חומצה ושטית יכולה לשנות תגובתיות יתר ברונכיאלית, דבר הגורם לעליה בשכיחות סימפטומים נשימתיים, בעיקר שיעול.

על מנץ לחקור את הנושא יותר, החוקרים השתמשו בשילוב של ניטור impedance-pH, שיכול לזהות ריפלוקס חומצי ולא חומצי. במחקר השתתפו 24 ילדים, שהיה חשד שיש להם GER. הנבדקים עברו 20 שעות של מחקר.

סך הכל היו 555 דיווחים של סימפטומים במהלך תקופת הניטור. הסימפטום הכי נפוץ היה שיעול (60%). סימפטומים אחרים כללו צפצוף (6.5%) וקושי בנשימה (3.2%).

ניטור impedance-pH משולב אבחן 1184 אירועי ריפלוקס, 51% מתוכם היו לא חומציים. אך הקשר בין אירועים וסימפטומים היה נמוך. לדוגמא, רק 96 (9.1%) היו קשורים לשיעול.

החוקרים ציינו כי רוב אירועי הריפלוקס לא אובחנו על ידי ניטור PH בלבד. יתרה מכך, רוב הסימפטומים קרו בהעדר ריפלוקס.

לדברי החוקרים, טכניקה של ניטור משולב של  impedance-pH מספק יכולת משופרת לקשר בין GER לסימפטומים פולמונרים או אקסטרה- ושטיים, היות והוא מזהה את כל אירועי הריפלוקס, ולא רק את אירועי הריפלוקס החומצי.

באופן כללי, רוב הסימפטומים לא קשורים ל-GER, אך בחלק נבחר מהחולים, נראה שיש קשר. עדיין יש צורך להגדיר את הקשר הסיבתי הזה.

J Pediatr 2006;149:216-219

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה