רפואת ריאות

האם השלמת טיפול כימותרפיה חיונית בחולים עם סרטן ריאות מסוג תא קטן ? (מתוך J Clin Oncol)

בחולים עם סרטן ריאות מסוג תא קטן (SCLCsmall-cell lung cancer) בשלב מוגבל המטופלים בכימותרפיה ההישרדות אינה מושפעת אם טיפול הקרנה לבית החזה ניתן מוקדם או מאוחר במהלך טיפול הכימותרפיה (מחזור 2 בהשוואה למחזור 6), כך עולה מתוצאות של מחקר בריטי. בנוסף, החוקרים מצאו כי החולים, שמקבלים טיפול במינון מלא של כימותרפיה, משתפרים בצורה ניכרת.

במחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Journal of Clinical Oncology , צוין כי מחקרים אחרים, שבדקו את האפקט של העיתוי של מתן טיפולי הקרנה, הניבו תוצאות מעורבות. מחקר אחד National Cancer Institute of Canada Clinical Trials Group מצא יתרון הישרדותי לזרוע של מתן מוקדם של טיפולי הקרנה.

החוקרים ערכו מחקר רנדומאלי במטרה לשכפל כמה שיותר את המחקר הקנדי. במחקר השתתפו 325 נבדקים, שעברו טיפולי כימותרפיה והקרנה בפעם הראשונה, והיה להם SCLC מוגבל, שהוגדר על ידי החוקרים כגידול בתוך המיתורקס אחד, במדיאסטינום או באזור סופרה קלביקולרי באותו צד.

הכימותרפיה, שניתנה כל 3 שבועות, הורכבה מ-cyclophosphamide, doxorubicin ו-vincristine במחזורים 1, 3 ו-5, שניתנו במשך יום אחד. טיפול זה התחלף לסירוגין עם etoposide ו-cisplatin, שניתנו בימים ראשון עד שלישי במחזורים 2, 4 ו-6.

קרינה (במינון של 40 Gy) ניתנה ב-15 מקטעים במשך 3 שבועות. טיפול מוקדם בקרינה הותחל בשבוע ה-3 (n=159), בעוד שטיפול מאוחר בקרינה הותחל בשבוע 15 (n=166).

לאחר תקופת חציון מעקב של 63 חודש, לא נראה הבדל משמעותי בהישרדות החופשייה מהתקדמות, בתגובת הגידול או בהישרדות הכללית בין 2 זרועות הטיפול של המחקר.

כשהחוקרים השוו את תוצאות המחקר שלהם לתוצאות המחקר הקנדי, ההבדל היחיד, שנראה היה האחוז של הנבדקים, שהשלימו את כל המחזורים המתוכננים של כימותרפיה בזרוע טיפול ההקרנה המוקדם (69% מול 83%, p = 0.003). התוצאות לא השתנו משמעותית בזרוע טיפול ההקרנה המאוחר.

החוקרים עברו על תוצאות של שמונה מחקרים, שהשוו מתן טיפול הקרנה מוקדם ומאוחר. ההבדל היחידי בין הקבוצות היה קשור למתן כל המינון הכימותרפי שתוכנן.

לסיכום, כשמתוכנן שילוב של טיפול כימותרפיה וטיפול הקרנה, חיוני לוודא שמתן הטיפול הכימותרפי הוא אופטימאלי.

J Clin Oncol 2006;24:3823-3830

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה