רפואת ריאות

הקשר בין BPD ביילודים והפרעה בתפקודי ריאות בבוגרים (Pediatrics)

מחקר חדש מצא כי קיים קשר בין Bronhopulmonary Dysplasia (BPD) בילודים במשקל לידה נמוך מאוד (VLBW) ובין הפרעה בתפקודי ריאות בגיל התבגרות מאוחר, בהשוואה לאלו ללא BPD.

החוקרים בדקו את הקשר בין תוצאות מבחני תפקודי ריאות בגיל 18 ומעלה, ובין BPD בקרב 147 ילודים במשקל לידה נמוך מאוד.

מרבית הילודים במשקל לידה נמוך מאוד שלא פיתחו BPD לאחר הלידה, הראו תפקודי ריאות תקינים, למרות שפרמטרים המשקפים את הזרימה היו נמוכים מהנורמה באופן משמעותי, בהשוואה לביקורות בעלי משקל לידה תקין.

בניגד לכך, בילודים במשקל לידה נמוך מאוד שפיתחו BPD לאחר הלידה זוהתה ירידה משמעותית במדדי זרימת האויר. יתרה מזאת, מהתוצאות עולה כי מספר גדול יותר של ילודים במשקל לידה נמוך מאוד עם BPD סבלו מהפרעות בתפקודי ריאות שהעידו על הפרעה חסימתית בדרכי האויר בעלת משמעות קלינית.

בחולי BPD, נרשמה ירידה משמעותית ביחס FEV1/FVC בין גיל 8 ו-18, וירידה זו היתה קשורה משמעותית עם עישון פעיל. יש מקום לבחון בעתיד את הבריאות הנשימתית של ילודים במשקל לידה נמוך מאוד עד לבגרות מאוחרת. החוקרים חוששים שהדרדרות מהירה יותר ביחס FEV1/FVC בחולי BPD עשויה להיתרגם להדרדרות מוקדמת יותר בבריאות הנשימתית, בהשוואה למבוגרים בריאים.

יתרה מזאת, החוקרים טוענים כי מחקרים עדכניים יותר בקרב ילודים במשקל לידה נמוך מאוד שנולדו בתקופת הטיפול בסורפקטנט, צריכים לכלול גם את תפוקדי הריאות לאורך הילדות ועד הבגרות, במטרה לקבוע את ההבדל הסיסטמטי עם השינויים בגישות הקליניות.

ההצעה היחידה של החוקרים היא לעודד הפסקת עישון באלו שסבלו בעברם מ-BPD, צעד גדול בנושא יהיה למנוע את החשיפה לעישון במהלך התבגרותם.

Pediatrics 2006;118:108-113.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה