רפואת ריאות

השמנה יותר מאסתמה קשורה לתופעות בלתי רצויות של היריון (מתוך Obstetrics and Gynecology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Obstetrics and Gynecology, עולה כי סיבוכי היריון בנשים אסתמטיות, שהן גם שמנות, קשורות יותר לעצם היותן שמנות מאשר לעצם היותן אסתמטיות.

החוקרים שיערו, שהיות שאסתמה והשמנה הולכים יחד, התופעות הבלתי רצויות הנראות בנשים אסתמטיות במהלך היריון, קורות בגלל ההשמנה שלהן ולא בגלל המצב האסתמטי שלהן. אנליזה זו הוכיחה את ההיפותיזה שלהם.

לנשים עם אסתמה יש יותר ניתוחים קיסריים ויותר מקרים של רעלת היריון כי הן יותר שמנות ולא בגלל המצב האסתמטי שלהן. החוקרים גם הראו, שלנשים שמנות יש יותר התקפי אסתמה במהלך ההיריון.

במחקר השתתפו 1700 נשים אסתמטיות ו-800 נשים בקבוצת ביקורת, שלקחו חלק במחקר של אסתמה ותופעות בלתי רצויות בהיריון.

30.7% מהנשים האסתמטיות היו שמנות בהשוואה ל-25.5% בקבוצת הביקורת. נשים שמנות, בלי קשר למצב האסתמה שלהן, היו יותר עתידות לעבור ניתוח קיסרי (OR 1.6).

דבר זה היה נכון גם עבור התפתחות של רעלת היריון או יתר לחץ דם בהיריון (OR 1.7) ועבור סוכרת בהיריון (OR 4.2).

לא היו הבדלים משמעותים בשיעורים של שיפור באסתמה בין נשים שמנות ונשים לא שמנות (20.6% מול 23.6%). הממצאים היו דומים עבור הידרדרות האסתמה (33.3% מול 28.8%). אך היה שיעור גדול יותר של התקפי אסתמה בנשים שמנות (OR 1.3).

בהינתן ממצאים אלו החוקרים סיכמו כי יש צורך במחקר נוסף על ההשפעות של עודף תוספת של משקל והורדת משקל על המהלך של אסתמה במהלך ההיריון.

Obstet Gynecol 2006;108:77-82

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה