רפואת ריאות

האם Zomera יכולה לשפר הישרדות בחולים עם סרטן ריאות ? (הודעת החברה)


מחקר חדש מדגים ש Zomera (zoledronic acid) יכולה לספק יתרון הישרדות פוטנציאלי בקרב חולי סרטן ריאה עם רמות גבוהות של מטבוליזם עצמות בהשוואה לפלצבו. מחקר רטרוספקטיבי זה הוצג בפגישה של American Society of Clinical Oncology באטלנטה.

Zomera  היא הביספוספונט היחיד שהוכח כמוריד ודוחה את הסיכון של אירועים הקשורים לשלד בטווח רחב של סוגי גידולים. על ידי הורדת אירועים אלה, Zomera עוזרת לשמור על עצמאות החולים ויכולה להעלות הישרדות בחלק מחולי סרטן ריאה.

המחקר בוצע בכדי לחקור את הפוטנציאל של האפקט של Zomera על הישרדות חולי סרטן ריאה.

המחקר העריך חולים, שבנקודת ההתחלה הייתה להם רמה גבוהה של NTx ושל BALP, דבר המצביע על עליה בסיכון ל-SREs ולמוות. ה-RR של מוות חושב עבור כל קבוצת חולים ועבור חולים עם רמות NTx גבוהות והושוו לפלצבו.

ה-RR (relative risk) של מוות ירד משמעותית ב-35% בחולי סרטן ריאה עם רמות NTx (N-telopeptide) גבוה, שקיבלו Zometa בהשוואה לפלצבו (RR=0.650; P=0.0244). בחולים עם רמות גבוהות של BALP (bone alkaline phosphatase – מרקר של מטבוליזם עצמות) ה-RR עבור מוות היה ירוד משמעותית ב-46% בחולים, שקיבלו Zomera בהשוואה לפלצבו (RR=0.537; P=0.0059). בקרב חולים, שהיו להם רמות נמוכות של מטבוליזם עצמות, ה-RR של מוות היה דומה בין שתי קבוצות הטיפול (RR=1.012; P=0.9736).

לסיכום, תוצאות המחקר מראות כי חולי סרטן ריאה עם רמות גבוהות של מטבוליזם עצמות מראים עליה משמעותית בשיעורי  הישרדות כאשר הם מטופלים ב- Zomera בהשוואה לטיפול בפלצבו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה