רפואת ריאות

האם תרגילי נשימה מורידים שימוש במשאף בחולי אסתמה ? (מתוך Thorax)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת Thorax, עולה כי תרגילי נשימה שטחית דרך האף ותרגילים לא ספציפים של גוף עליון יכולים להוריד את הצורך בשימוש באגוניסטי בטא 2 קצרי טווח בחולים עם אסתמה קלה.

למרות שהגישה של תרגילי נשימה שטחית ותרגילי גוף עליון היו שונות לגמרי, הם הניבו שיפור דומה בתופעות של אסתמה. הדבר הציע, שהיתרונות לא היו בשל שימוש בסוג מסוים של תרגילים, אלא לתהליך של תרגילים רוטינים ועל פי הצורך, שמחזקים הרגשה של הרפייה ויעילות עצמית ומורידים צורך בשימוש באגוניסטי בטא.

במחקר העריכו תוצאות של 57 חולים עם אסתמה קלה, שחולקו רנדומלית לבצע אחת מתוך שתי טכניקות הנשימה פעמיים ביום למשך 30 שבועות. לאחר 16 שבועות נעשה ניסיון להוריד את המינון של ICS  (inhaled corticosteroids) שהחולה לוקח.

תרגילי נשימה שטחית דרך האף התמקדו על היפוונטילציה ועל עצירת הנשימה ב-FRC (functional residual capacity). תרגילי גוף עליון כללו רוטציות של כתף וביצוע הרמות ידיים בסינכרון עם מעגלי הנשימה.

לאף התערבות לא היה אפקט משמעותי על איכות החיים, על תפקוד הריאה או על תגובתיות היתר של הריאות. אך שתיהן נקשרו לירידה של 86% בשימוש באגוניסטי בטא 2 ולירידה של 50% במינון של ICS.

טכניקות נשימה יכולות להיות יעילות בטיפול בחולים עם סימפטומי אסתמה קלה, שמשתמשים באגוניסטי בטא באופן תדיר, אך כרגע אין עדות שאומרת שיש להעדיף טכניקות נשימה שטחית על פני מנוברות לא ספציפיות של גוף עליון.

לידיעה במדסקייפ


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה