רפואת ריאות

בטיחות ואימונוגניות של חיסון פסיבי של Subvirion Influenza A (מתוך The New England Journal of Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם ב- The New England Journal of Medicine , עולה כי מתן 2 מנות חיסון נגד Subvirion Influenza A במינון של 90 µg לא גורם לתופעות לוואי קשות ברוב המקבלים. החיסון הפסיבי יוצר תגובת נוגדן מנטרל (neutralizing antibody) הגורמת להגנה בפני Influenza. חיסון שגרתי של subvirion H5 influenza יעיל במניעת מחלת influenza A (H5N1) באנשים.

וירוסי influenza A (H5N1) יכולים לגרום לאפידמיה עולמית, עם שיעורי הדבקה גבוהים, המון אשפוזים ומקרי מוות רבים. בשל כך יש צורך למצוא חיסונים יעילים נגד וירוסים אלה בבני אדם בדחיפות. 

במחקר השתתפו 451 אנשים בריאים בגילאים 18-64. המחקר נוהל בשני שלבים. המשתתפים חולקו רנדומלית ביחס של 2:2:2:2:1 כדי לקבל 2 מנות לתוך השריר של חיסון פסיבי של subvirion influenza A (H5N1) במינונים של 90, 45, 15 או 7.5 µg של אנטיגן hemagglutinin או פלצבו. לשם בדיקת בטיחות בוצע מעקב במשך 56 יום. נלקחו דגימות סרום לפני כל חיסון ושוב 28 יום לאחר החיסון השני. בדגימות הסרום חיפשו H5 antibody ע”י בדיקת עיכוב hemagglutination ו- microneutralization.

עבור כל מינוני החיסון השונים, תופעת הלוואי הכי נפוצה הייתה כאב קל במקום ההזרקה. שכיחות תגובת נוגדן בסרום הייתה הכי גבוהה בקרב המשתתפים, שקיבלו מינונים של 45 או 90 µg. בקרב מי שקיבל 2 מנות של 90 µg, הטיטר של נוגדן מנטרל הגיע ל-1:40 ואף יותר ב-54% מהמקרים, והטיטר של עיכוב hemagglutination הגיע ל-1:40 ואף יותר ב-58% מהמקרים. טיטר של נוגדן מנטרל של 1:40 או יותר נראה ב-43%, 22% ו-9% של המשתתפים שקיבלו 2 מנות של 45, 15 ו-7.5 µg בהתאם. לא תועדו שום תגובות במשתתפים שקיבלו פלצבו.

לידיעה ב-The New England Journal of Medicine

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה