רפואת ריאות

האם חומצת השומן אומגה 3 עוזרת במניעת סרטן? (JAMA)

מחקרים אפדימיולוגיים בעבר הציעו שלאנשים אשר צורכים את חומצת השומן אומגה 3 (בין אם במזון או כתוסף תזונה) יש סיכוי נמוך יותר לחלות בסוגים שונים של סרטן. מחקרים אף בדקו את האפקט של צריכת חומצת השומן אומגה 3 כטיפול בסרטן.

מתוך אותם מחקרים שבוצעו בעבר נמצא שהקשר בין צריכת אומגה 3 לסיכוי לחלות בסרטן היה המובהק ביותר בסרטן השד (מתוך 4 מיקרים, באחד עלה הסיכוי ובשלושה ירד), בסרטן הריאות (מתוך 2 מיקרים, באחד ירד ובשני עלה), בסרטן הערמונית (מתוך 2 מיקרים, באחד ירד ובשני עלה) ובסרטן העור במחקר אחד (עלה הסיכוי).

בסקירה שנערכה על כל אותם מחקרים אפידמיולוגים שבוצעו בשנים האחרונות לא נמצאו מחקרים שהקיפו מספיק קוהורטה או מספיק סוגים של אנשים שצורכים אומגה 3 ע”מ לקבוע שחומצת שומן זו אכן מפחיתה את הסיכוי לחלות בכלל סוגי הסרטן. בנוסף, לא נראה שאומגה 3 משפיעה בצורה כלשהיא על המכניזם ההתפתחותי שנפוץ בסוגים שונים של סרטן או שהיא מורידה באופן ספציפי את הסיכוי לחלות בסוג סרטן מסויים.

למרות זאת מסכימים הסוקרים שאין מידע מספק שיקבע בביטחון את הקשר בין הצריכה של חומצת השומן מסוג אומגה 3 לבין שכיחות הסרטן. יתר על כן, הממצאים שלהם סותרים את אלו שנמצאו בניסויים של מבחנה בחיות.

המחברים מסכמים שכל הספרות שנכתבה בנושא וכל המחקרים המקיפים, החובקי ארצות, לא מספקים את הראיה לקשר המובהק בין חומצת השומן אומגה 3 לשכיחות הסרטן. לא סביר שהוספה של אומגה 3 לדיאטה מורידה את הסיכוי לחלות בסרטן.

לדיווח במדסקייפ

JAMA 2006;295:403-415

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה