רפואת ריאות

מונטלוקסט ובודזוניד דרך האף יעילים בטיפול בילדים עם הפרעת נשימה בשינה אחרי כריתה של שקדים ואדנואידים (Pediatrics)

לפי מחקר חדש עולה, כי מונטלוקסט (SINGULAIR) ובודזוניד (BUDICORT) במתן דרך האף, יכולים להפחית את הפרעות השינה והנשימה, בילדים עם שארית של הפרעת נשימה בשינה (SDB), אחרי כריתת שקדים ואדנואידים (T&A).

החוקרים מסבירים, כי T&A היא גישה טיפולית ראשונית בטיפול ב- SDB בילדים. עם זאת, ניתן למצוא SDB קלה גם אחרי הניתוח, ביותר משליש מהילדים שעוברים אותו.

במחקר השתתפו 36 ילדים שעברו T&A בשל SDB, ובבדיקה במעבדת שינה, 10-14 שבועות אחרי הניתוח, נמצאו עם סימנים של SDB קלה. עשרים ושניים מהילדים טופלו במונטלוקסט ובבודזוניד במשך 12 שבועות ועברו הערכה נוספת במעבדת שינה. שאר הילדים שימשו כביקורת.

בבדיקה במעבדת השינה שנעשתה אחרי הניתוח, אינדקס האפנאה היפואפנאה הממוצע, עמד על 3.9 ± 1.2 לכל שעת שינה בקבוצת הטיפול ועל 3.6 ± 1.4 לכל שעת שינה בקבוצת הביקורת. אחרי ההתערבות הטיפולית, היה שיפור מובהק באינדקס האפנאה היפואפנאה בקבוצת הטיפול (0.3 ± 0.3 לשעת שינה), אך לא בקבוצת הביקורת. בקבוצת הטיפול נראה שיפור גם בסטורצית החמצן בעורקים.

לפי החוקרים, טיפול נוגד דלקת משולב הכולל מונטלוקסט ובודזוניד דרך אף, משפר באופן מובהק את הפרעות השינה והנשימה בילדים עם שארית של  SDB אחרי T&A. תוצאות המחקר תומכות בגישה, לפיה ישנו תהליך דלקתי כרוני בילדים עם SDB.

Pediatrics. 2006;117:e61-e66

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה