רפואת ריאות

תיפקוד הריאות קשור לתוצאת הלידה בנשים הרות הסובלות מאסטמה (Am J Obstet Gynecol)

מחקר חדש מעיד כי לידה בטרם עת ויתר לחץ דם בהריון שכיחים יותר בקרב נשים אסמטיות שבהן נמדדו תפקודי ריאה ירודים בבדיקות ספירומטריה.

אולם, החוקרים לא מצאו קשר בין סימפטומי האסטמה באישה במהלך ההריון לבין תוצאת הלידה.

בהתבסס על הממצאים, מסביר החוקר הראשי, ד”ר Schatz, יש לעקוב אחר האסטמה במהלך ההריון לא רק בהתאם לסימפטומים, אלא להתחשב גם בתפקודי הריאות.

החוקרים גייסו 2,123 נשים אסמטיות הרות, מדדו את ערך ה-FEV1 בהן בעת ההרשמה למחקר ואחת לחודש עד ללידה. ב-17% מהנשים נתקבלו ערכי FEV1 נמוכים מ-80% מהערך החזוי בהן לאורך ההריון.

לאחר התאמה לגורמים רלוונטים הכוללים שימוש בסטרואידים הניתנים דרך הפה ועישון, מצאו החוקרים כי בנשים שבהן נתקבלו ערכי FEV1 נמוכים נמצאו עליות בשיעורים של 30% בסיכון להתפתחות יתר לחץ דם הריוני, של 36% ללידה לפני השבוע ה-37 להריון, של 85% ללידה לפני השבוע ה-32, ושל 38% ללידת ילוד במשקל לידה נמוך.

ד”ר Schatz מסביר כי קיימים שני מנגנונים אפשריים לקשר בין אסטמה לתוצאת הלידה: יתכן כי האסטמה איננה מבוקרת היטב או שהאשה סובלת מאסטמה חמורה יותר הקשורה לגורמים שונים, כמו דלקת מערכתית, המשפיעים ישירות על תוצאת הלידה. הוא מציין כי במחקר זה לא ניתן להבחין באיזה משני המנגנונים מדובר.

ד”ר Schatz ממליץ כי נשים אסמטיות הרות יעברו בדיקות ספירומטריה בקביעות במהלך ההריון ובמידה ויתגלו תפקודי ריאות נמוכים באשה הסובלת מסימפטומי אסטמה, יש להגדיל את מינון הטיפול הניתן לה.

לידיעה במדסקייפ

Am J Obstet Gynecol 2006;194:120-126.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה