רפואת ריאות

טיפול בקורטיקוסטרואיד חדש הניתן בשאיפה נראה יעיל ובטוח בחולי אסטמה (J Allergy Clin Immunol)

על-פי מחקר שפורסם לאחרונה, ciclesonide, טיפול קורטיקוסטרואידי חדש הניתן בשאיפה, משפר את תפקוד הריאות בחולים הסובלים מאסטמה מדרגת חומרה מתונה עד בינונית.

החוקרים מדווחים כי השימוש ב-ciclesonide נקשר לתופעות לוואי בפה ובלוע ולתופעות לוואי אחרות בשיעור דומה לזה שנצפה במתן פלצבו. פחות חולים בקבוצת המחקר פרשו מהניסוי בשל העדר יעילות ופחות חולים בקבוצה זו חוו תופעות לוואי הקשורות למחלת האסטמה, בהשוואה לחולים בקבוצת הפלצבו.

המחקר כלל שני ניסויים זהים, רב-מרכזיים, כפולי סמיות ואקראיים שכללו 1,015 חולים, בגילאי 12 שנים ומעלה, הסובלים מאסטמה מדרגת חומרה מתונה עד בינונית. ערך ה-FEV ההתחלתי במשך שניה אחת (ה-FEV1) עמד על 85%-60% מהערך הצפוי.

החולים חולקו באקראי לקבלת טיפול באמצעות ciclesonide במינונים של 80 מק”ג, 160 מק”ג, 360 מק”ג או לקבלת פלצבו פעם ביום במהלך 12 שבועות.

בכל החולים שנטלו את הטיפול הפעיל הופיעו שיפורים בערכי ה-FEV1. בחולים שנטלו את המינון הנמוך הופיע שיפור בשיעור של 120 מ”ל, בחולים שנטלו את המינון הבינוני הופיע שיפור של 130 מ”ל, ובחולים שנטלו את המינון הגבוה הופיע שיפור בשיעור של 140 מ”ל בערך ה-FEV1, בהשוואה לפלצבו.

אחוז השיפור בערך ה-FEV1, ערך השיא בנשיפה בבוקר ובערב, דרוג סימפטומי האסטמה לאורך 24 שעות, שיעור השימוש היומי ב-albuterol, ומידת הערנות בשעות הלילה השתפרו באופן מובהק סטטיסטית, בהשוואה למצב בעת נטילת פלצבו.

החוקרים מעידים כי לא הופיע דיכוי של תפקוד ציר ההיפותלמוס-יותרת המוח-אדרנל (HPA) בשל נטילת הטיפול.

החוקר הראשי, ד”ר Pearlman, מציין כי ההשפעה המינימלית על תפקוד ציר ה-HPA משקפת את הזמינות הביולוגית הנמוכה של התרופה דרך הפה (פחות מ-1%), הקשירה הגבוהה לחלבוני הסרום (כ-99%), הפינוי המערכתי הגבוה והמטבוליזם הגבוה מסוג first-pass של התרופה.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה