רפואת ריאות

ספטמבר 11, 2001: סקירת נתונים (Arch Surg)

ההתקפה על מרכז הסחר העולמי ב-11 לספטמבר 2001 היתה אסון בקנה מידה אפי בעיר ניו יורק. זה היה חסר תקדים במונחי מספר האנשים שנהרגו בהפצצות, וכן מבחינת מספר האנשים שהגיעו לבתי החולים המקומיים בניו יורק. הלחץ על מחלקות החירום, בתי החולים ומערכת הטראומה עדיין מורגש כיום כיוון שבתי החולים והרופאים מעורבים במאבק לאירועים דומים שאולי יתרחשו בעתיד, התמודדות עם גורמים פסיכולוגיים וסוציאלים, ואפילו לשלם על תוצאות ההפצצות. מטרת הסקירה הזו היא לקבוע את גורמי התחלואה הגדולים במהלך השעות מיד לאחר ההתקפה, וכן את העלויות בתגובה הרפואית לאסון בקנה מידה כזה ולזהות כמה לקחים ביחס לתגובת בית חולים לאירוע בגודל כזה.

כל הרישומים הרפואיים של חולים מבית החולים סיינט וינסנט מ-11 לספטמבר 2001 נסקרו.

סיבה חשובה לתחלואה של ה-11 לספטמבר היתה שאיפת עשן (30%); אחריה שריטות בקרנית וכימיקלים בעינים (16%); חתכים ושריטות, פציעות ברקמה הרכה (15.5%); תלונות פסיכיאטריות (10%) ואורתופדיות (12%). חולים עם ריבוי טראומות היוו 3% מהחולים, היו 5 פציעות פתליות בבית החולים סיינט וינסנט.

אסון 11 בספטמבר היווה תחלואה מרובה ותמותה לאנשי העיר ניו יורק. הסבירות שבית החולים סיינט וינסנט יתפקד שוב בחזית היא בראש כל המעורבים בעידכון תוכניות המקרים.

לתקציר הידיעה

Arch Surg. 2005;140:1068-1073

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה