רפואת ריאות

נוגדני IgE לאלרגנים נשאפים חוזים צפצוף בילדים (J Allergy Clin Immunol)

רמות בסרום של נוגדני IgE לאלרגנים נפוצים יכולים לצפות סבירות לצפצוף קבוע וירידה בתיפקודי ריאה בילדים לפני גיל בית ספר.

סנסיטיזציה מתווכת IgE נראית בחולים המסווגים רגישים או לא רגישים. מטרת המחקר הנוכחי היתה לקבוע האם בדיקה כמותית של רגישות יכולה לחזות סימפטומים רספירטורים.

מעקב נערך אחר 521 ילדים בגיל לידה עד 5 באמצעות שאלונים, מבדקי עור, תיפקודי ריאה ומדידות נוגדנים לכמה אלרגנים נפוצים.

הסבירות לצפצוף עולה עם עלייה בנוגדני IgE ספציפים לאלרגנים נשאפים, בעוד IgE ספציפים חוזים סימפטומים נשימתיים ביעילות גבוהה יותר מ-IgE כללי. כשרמות נוגדני IgE לקרדית, חתולים וכלבים הוספו, הסבירות לצפצוץ בגיל 5 עלתה ב-33% עם כל יחידה לוגריתמית שעלתה ברמות ה-IgE. החמרה בתיפקודי ריאות היתה קשורה גם כן לרמות IgE גבוהות יותר.

הנתונים מציעים כי סיווג נבדקים כרגישים או לא על בסיס חתך שרירותי היא הפשטת יתר של תכונה שאינה דיכוטומית בהקשר לצפצוף ,דיווחו החוקרים בגיליון אוקטובר של Journal of Allergy and Clinical Immunology.

בקרב תת קבוצות של ילדים עם צפצוף בשלוש השנים הראשונות לחיים, הוספת IgEs לקרדית, חתולים וכלבים יכולה לחזות האם הצפצןף ימשיך עד גיל 5. עם כל עליה של יחידה בלוגריתם IgE, הסיכון לצפצוף ממושך מוכפל.

בדיקות הזמינות כעת יכולות למדוד רמות IgE במדוייק, וההערכות הכמותיות קלות יותר.

כימות נוגדני IgE עשוי להיות כלי קליני מועיל באמצעות העלאת הבטחון כי לרגישות יש תפקיד בביטוי צפצוף והבחנה בין צפצוף זמני לממושך בהשוואה למידע הפשוט על נוכחות או העדר נוגדני IgE מעל חתך שרירותי מסוים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה