רפואת ריאות

שיעור האבהות גדל לאחר טיפול לסרטן אשכים (J Natl Cancer Inst)

ממחקר חדש עולה כי ניתן להשיג שיעור אבהות של 71% לאחר טיפול לסרטן אשכים. עם זאת, לסוג הטיפול יש השפעה רבה על השיעור ועל משך הזמן הדרוש עד להפריה.

הנתונים המקיפים צריכים לשמש כמדריך אמין לרופאים המייעצים לחולים עם סרטן אשכים חדש או ישן, עבורם נושא הפוריות מהווה מקור לדאגה.

הממצאים מבוססים על מחקר שכלל 554 שורדי סרטן אשכים לטווח ארוך, שניסו להפרות לאחר הטיפול. הנבדקים חולקו לפי הטיפול שקיבלו לאחר ניתוח Orchiectomy פיקוח, דיסקציה של בלוטות הלימפה הרטרופריטונאליות, רדיותרפיה, כימותרפיה במינון נמוך וכימותרפיה במינון גבוה.

שיעורי האבהות לאחר 15 שנה מהטיפול עמדו על 71%, ללא שימוש בזרעים מוקפאים. שיעור האבהות הגדול ביותר נרשם בקבוצת הנבדקים שהיו תחת השגחה ועמד על 92%, בעוד שהשיעור הנמוך ביותר, 48%, נרשם בקבוצת הנבדקים שקיבלו טיפול כימותרפיה במינון גבוה

(P<0.001).

זמן החציון מהאבחנה עד ללידת הילד הראשון עמד על 6.6 שנים, אך שוב, הזמן היה תלוי בסוג הטיפול שניתן. סה”כ, 22% מהזוגות שניסו להרות לאחר הטיפול נעזרו בטכנולוגיה הפריה כלשהי. סוג הטיפול, אבהות לפני הטיפול ומצב הנישואין היו כולם קשורים באופן בלתי-תלוי להפריה לאחר הטיפול, אך הפקטור המנבא החזק ביותר היה פליטה יבשה, עבורה נרשם אפקט שלילי.

עם ההתקדמויות האחרונות בטכניקות המסייעות להפריה, ניתן לסייע לשורדים רבים יותר של סרטן אשכים להביא ילד לעולם. עדיין יש להעלות את אפשרות שימור זרע לפני הטיפול, מאחר שכיום לא ניתן לחזות בבטחון גמור אילו גברים יוכלו להפרות לאחר הטיפול.

J Natl Cancer Inst 2005;97:1580-1588

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה