רפואת ריאות

אישפוזים רבים של ילדים עם אסתמה ניתנים למניעה (Pediatrics)

ממחקר חדש עולה כי במקרים רבים ניתן למנוע את הצורך באישפוז ילדים עם אסתמה ע”י תקשורת טובה יותר עם הרופא והיצמדות לטיפול התרופתי. השלב החשוב ביותר בטיפול ראשוני למניעת אישפוז בעקבות אסטמה הוא להבטיח שההורים והילדים יהיו מודעים היטב למצב הילד, יכירו את התרופות ואת החשיבות בהימנעות מטריגרים ידועים של המחלה.

החוקרים עקבו אחר 230 חולים שאושפזו בעקבות אסתמה, במטרה לקבוע את שיעור האישפוזים הניתנים למניעה וכיצד הם ניתנים למניעה. כאשר בדקו כל מקרה בנפרד ראו כי 26% מההורים, 38% מספקי הטיפול הראשוני ו-43% מהרופאים בבתי החולים האמינו שניתן היה למנוע את האישפוז.

מרבית הסיבות להימנעות היו קשורות להורים בעיקר בנושא התרופות ועיכוב או העדר מעקב אחר הטיפול התרופתי. סיבות הקשורות ברופאים כללו משטר טיפולי לא-אגרסיבי דיו ומרשמים לא-מתאימים של קורטיקוסטרואידים בשאיפה.

ניתן למנוע מספר גדול יותר של אישפוזים של בני נוער, בהשוואה לאישפוזים של ילדים צעירים. לילדים לא-מבוטחים היה סיכוי גדול יותר להימנע מאישפוז, בהשוואה לילדים מבוטחים.

בניתוח רב-משתני נמצא קשר בלתי-תלוי בין העדר כל שיחת טלפון או ביקור אצל הרופא לפני האישפוז או גיל 11 ומעלה ובין אישפוז הניתן למניעה בעקבות אסתמה.

כרגע החוקרים עורכים מחקר בכדי לבדוק אם גישת Parent Mentors יעילה יותר מהטיפול המסורתי בהורדת אסתמה בילדות, עלויות ושימוש בשירותים בזמן העלאת איכות חיי המשפחה, שביעות רצון ויעילות-עצמית. חינוך ממוקד של בני נוער, בעיקר בנושא הטיפול העצמי באסטמה, עשוי לסייע בהורדת האישפוזים בעקבות אסתמה.

Pediatrics 2005;116:957-965

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה