רפואת ריאות

האם Transcription Factor מתפקד כמדכא גידול ב-Rhabdomyosarcoma? (מתוך J Cell Biol)

ממחקר חדש עולה כי FOXO1a, הוא Transcription Factor המשמש כמדכא גידול פוטנטי ב-Alveolar Rhabdomyosarcoma.

תאי גידול של Alveolar Rhabomyosarcoma מבטאים חלבונים כימריים – PAX3-FOXO1a או PAX7-FOXO1a, שכנראה תורמים לטרנספורמציה של תאי השריר. באופן נורמלי, FOXO1a משתתף בבקרת התמיינות תאי שריר.

החוקרים בדקו את תפקיד FOXO1a ב-Alveolar Rhabdomyosarcoma וב-Embryonal Rhabdomyosarcoma. בגידולים מסוג Primary Alveolar Rhabdomyosarcoma הם לא זיהו חלבוני FOXO. לעומת זאת, בכל גידולי Primary Embryonal Rhabdomyosarcoma זוהו רמות גבוהות של חלבון אחד מסוג FOXO לפחות.

ביטוי מוגבר של FOXO1a הביא לאפופטוזיס מואץ במרבית שורות התאים ב-Alveolar Rhabdomyosarcoma ועצירת מחזור התא בשלב G2/M בכל 4 שורות התאים.

ביטוי מוגבר של FOXO1a לא השפיע על תאי Embryonal Rhabdomyosarcoma.

מבדיקות נוספות עולה כי ביטוי-יתר של FOXO1a קשור בעליה משמעותית בחלבוני Casp3, המשתתפים בתהליך האפופטוזיס. רמות Casp3 היו גבוהות רק בתאי Alveolar Rhabdomyosarcoma שהיו רגישים לאפופטוזיס התלוי ב-FOXO1a.

החוקרים הוכיחו כי העדר ביטוי FOXO1a היה חיוני להתפתחות תאי גידול של Alveolar Rhabdomyosarcoma וחשיפת התאים מחדש ל-FOXO1a הביאה לאפופטוזיס של תאי הגידול.

מהתוצאות נראה כי בתאי Alveolar Rhabdomyosarcoma חל דיכוי של ביטוי FOXO1a, כאשר חושפים את Transcription Factor זה מחדש לתאי גידול הוא מתפקד כמדכא גידול פוטנטי.

העובדה שגידולי Alveolar Rhabdomyosarcoma משניים רגישים לביטוי FOXO1a מציעה אפשרויות טיפוליות חדשות כנגד המחלה הקטלנית. טיפולים המכוונים להשבת או הגברת פעילות FOXO1a בתאי Alveolar Rhabdomyosarcoma עשויים להביא ליתרון משמעותי.

J Cell Biol 2005;170:903-912

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה