רפואת ריאות

פיום עור התוף עלול להעלות ערכי הכנסה באוזן התיכונה (Arch Otolaryngol Head Neck Surg)

על פי מחקר חדש, צינוריות לפיום עור התוף (טימפנוסטומי) בילדות קשורות לעלייה בערכי הכנסה סטטים מאוחר יותר, מדד לקלות בה אנרגיה אקוסטית נכנסת לאוזן התיכונה. עם זאת, השפעת עלייה בכנסה סטטית על חדות השמיעה אינה ברורה.

עם יוצא מן הכלל של אטרופיה, אבנורמליות בממברנה טימפנית אינה משחקת תפקיד חשוב בעליית ערכי הכנסה, על פי מחקר שפורסם בגיליון ספטמבר של Archives of Otolaryngology: Head & Neck Surgery.

הממצאים מבוססים על מחקר של 358 ילדים שנבדקו מגיל צעיר ועד בגרות. הנבדקים חולקו לקבוצות על בסיס היסטוריה של אוטיטיס מדיה (OM) ושימוש בצינורות טימפנוסטומי.

החוקרים מצאו כי ערכי הכנסה נטו לעלות עם הגיל וכי הערכים בגיל 8 היו סמנים משמעותיים לאלו בגיל 18.

בגיל 8, לילדים עם היסטוריה של OM והכנסת צינורות היו ערכי הכנסה הגבוהים ביותר, בעוד שלילדים ללא OM היו הערכים הנמוכים ביותר.

בגיל 18, ילדים עם היסטוריה של OM והכנסת צינוריות המשיכו להיות עם הערכים הגבוהים ביותר. בקרב ילדים ללא הכנסת צינור, לא היו הבדלים משמעותיים בערכים. בין גיל 8-18, אחוז הילדים בעברו הכנסת צינור עם ערכי הכנסה סטטית קיצוניים עלו מ-16% ל-35%.

אטרופיה היתה קשורה באופן חיובי לערכי הכנסה סטטית עם הגיל. לעומת זאת, טימפנוסקלרוזיס ואטלקטזיס לא השפיעו באופן משמעותי.

לא ברור האם עלייה בהכנסה סטטית גורמת לאובדן שמיעה. לא נראה קשר משמעותי סטטיסטית בין עלייה בערכי הכנסה סטטית לאובדן שמיעה. זה נובע ממיגבלות המחקר ומספר נמוך יחסית של נבדקים. מנקודת מבט פיזיולוגית, נראה סביר כי השמיעה תיפגע.

Arch Otolaryngol Head Neck Surg 2005;131:777-781

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה