רפואת ריאות

Ear Popper משופרים עשויים להיות יעילים כנגד Persistent Middle Ear Effusion (מתוך Ear Nose Throat J)

ממחקר חדש עולה כי מכשירPolitzer יעיל לטיפול בילדים הסובלים מ-Persistent Middle Ear Effusion (MEE) ואובדן שמיעה עקב כך.

ב-2004 פורסמו קווים מנחים לפיהם אנטיביוטיקות וחומרים נוגדי-גודש אינם יעילים לטיפול ב-MEE. שוורץ ושות’ שינו את שיטת Politzer (Politzerization) ע”י הכנסת אויר דרך הנחיר באמצעות מזרק של 1 אונקיה עם קצה פלסטי.

החוקרים עקבו אחר ילדים בגילאי 4-11, עם היסטוריה של שנתיים לפחות של MEE ואובדן שמיעה עקב כך. יעילות טיפול Politzer נקבעה ע”י השוואת מעברי האויר לפני ואחרי הטיפול, Tympanometric Peak Pressures (TPPs) וממצאי בדיקת אוזניים.

הילדים חולקו לשתי קבוצות, קבוצת ביקורת וקבוצה שטופלה במשך 7 שבועות ב-Politzer.

בעת סיום המחקר חל שיפור משמעותי בכל המדדים בקבוצת הילדים שטופלו ב-Politzer, אך לא נרשם כלל שיפור בקבוצת הביקורת. ב-73.9% מהאוזניים המטופלות היתה רגישות השמיעה בגבולות הנורמלים, אך רק ב-26.7% מהאוזניים בקבוצת הביקורת.

ממצאים אלו מדגישים כי Politzer הינו טיפול יעיל מאוד בילדים עם MEE ואובדן שמיעה. החוקרים ראו שיפור משמעותי כאשר העריכו את מעברי האויר, מדדי TPP ומוביליות Tympanic Membrane, 4 שבועות לאחר השלמת הטיפול.

עם זאת, החוקרים ממליצים לבצע מחקרים נוספים כדי שניתן יהיה להכליל את התוצאות עבור כלל אוכלוסית הילדים מתחת לגיל 4, בני נוער ומבוגרים ולבחון את התוצאות לטווח הרחוק.

Ear Nose Throat J. 2005;84:000-000

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה