רפואת ריאות

טיפול בדום נשימה בשינה עשוי לשפר סימפטומי דכאון (Chest)

מחקר חדש מציע כי סימפטומי דכאון נפוצים למדי בקרב חולים עם דום נשימה חסימתי והטיפול  עם לחץ דרכי נשימה חיובי ממושך (CPAP) עשוי לשפר את הסימפטומים.

על הרופאים לזהות כי חולים עם סימפטומים סוגסטיבים של דכאון עלולים לסבול מדום נשימה בשינה. עייפות וחוסר הנאה מהחיים הינם סימפטומים של דום נשימה בשינה.

אין זה אומר כי על כל החולים עם סימפטומי דכאון להיבדק לדום נשימה חסימתי, אלא שאלות פשוטות, כמו “האם אתה נוחר?” או “האם מישהו שמע אותך אי פעם מפסיק לנשום במהלך השינה?” עשוי לסייע בזיהוי חולים שיתכן וסובלים מדום נשימה וזקוקים לבדיקה.

החוקרים החליטו לערוך מחקר על סימפטומי דכאון בדום נשימה חסימתי לאחר ששמו לב כי בערך 40% מהחולים שפנו למרכז לקחו נוגדי דכאון, אחוז גבוה בהרבה מזה שבאוכלוסיה.

המחקר, שהופיע בגיליון ספטמבר של Chest, כלל 50 חולים עם דום נשימה חסימתי חמור יחסית שהגיבו טוב ל-CPAP (ירידה של לפחות 50% באינדקס הפרעות נשימה). שאלון בק לדכאון שימש להערכת דכאון לפני ו-4-6 שבועות לאחר שימוש ב-CPAP בבית.

ל-41 חולים היה מדד BDI של 1 או יותר, כלומר היו לפחות כמה סמפטומי דכאון. טיפול ב-CPAP היה קשור לשיפור משמעותי במדד BDI. בנוסף, דרגת השיפור עם CPAP היתה קשורה ישירות לדירוג בתחילת המחקר.

בעוד הממצאים מציעים כי CPAP יכול לשפר סימפטומי דכאון בדום נשימה חסימתי, הקשר בין שתי ההפרעות דורש מחקר נוסף. האם סימפטומי דום נשימה מיוחסים בטעות לדכאון או האם יש קשר סיבה-השפעה?

Chest 2005;128:1304-1309

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה