רפואת ריאות

האם שכיחות רגישות לאיבופרופן בילדים חולי אסתמה מהווה דאגה? (J Pediatr)

שכיחות רגישות לאיבופרופן בילדים עם אסתמה קלה עד בינונית היא נמוכה (2%-4%). עם זאת, כיוון שאסתמה היא כה שכיחה בילדים, רגישות לאיבופרופן מהווה נושא מדאיג לבריאות הציבור.

יותר מ-100,000 ילדים עם אסתמה בארה”ב עלולים להיות בסיכון לכיווץ סימפונות בעקבות חשיפה לאיבופרופן.

בגלל שאלפי ילדים עם אסתמה לוקחים איבופרופן כל שנה, לעיתים קרובות במהלך מחלה חמורה העלולה להחמיר את האסתמה, יש לשקול אפשרות כי ילד אסמתי יהיה רגיש לאיבופרופן לפני מתן התרופה.

בכדי להעריך כמה ילדים עם אסתמה רגישים לאיבופרופן, ערכו החוקרים בדיקת איבורפופן ל-100 ילדים בגיל 6-18 (גיל ממוצע 11 שנה) עם אסתמה קלה עד בינונית.

בביקור הראשון קיבלו הילדים מינון יחיד של אובופרופן או פלצבו, מדווחים החוקרים בגיליון אוגוסט של Journal of Pediatrics. בביקור השני, 2-7 ימים מאוחר יותר, החליפו לטיפול השני. בכל ביקור, נלקחו בדיקות ספירומטריות לפני הבדיקה ו-0.5, 1, 2, ו-4 שעות לאחר מתן התרופה.

הצוות הגדיר כיווץ סימפונות כירידה של 20% או יותר מערך הבסיס של FEV1, ורגישות לאיבופרופן ככיווץ סימפונות לאחר איבופרופן אך לא לאחר פלצבו.

2% מהילדים חוו יריד ב-FEV1 של יותר מ-20%, ו-4% חוו ירידה של יותר מ-15%, בתוך שעתיים ממתן איבופרופן. אף אחד מהילדים לא נחשף לאיבופרופן קודם לכן ואף אחר לא חווה ירידה בתיפקודי ריאה לאחר פלצבו.

הסיכון לרגישות לאיבופרופן עלול להיות גבוה יותר עם אסתמה חמורה, כיוון שהסיכון לרגישות לאספירין גבוה יותר בחולים עם אסתמה חמורה לעומת אלו עם אסתמה קלה עד בינונית.

החוקרים סיכמו כי איבופרופן קרוב לוודאי בטוח לרוב הילדים עם אסתמה; עם זאת, יש להיות מודעים לסיכון.

J Pediatr 2005;147:233-238

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה