רפואת ריאות

שילוב של אלבומין עם פורוסמיד משפר חולים עם פגיעה חריפה בריאה וחלבון נמוך (Crit Care Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי מטופלים הסובלים מפגיעה חריפה בריאה (ALI) ורמה נמוכה של חלבון, משתפרים עם טיפול באלבומין בנוסף לפורוסמיד (FUSID). לפי החוקרים, מחקרים קודמים כבר הראו, כי שילוב של אלבומין עם פורוסמיד, משפר את החימצון של חולים אלו.

במחקר השתתפו 40 חולים מונשמים מכאנית, שסבלו מ- ALI או מתסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS), עם רמת חלבון של מתחת ל- 6 גרדל. החולים הוקצו אקראית לקבלה של פורוסמיד עם אלבומין או פורוסמיד עם פלצבו, למשך 72 שעות.

נמצא כי בחולים שקיבלו אלבומין בנוסף לפורוסמיד, היתה עלייה של 43 ממ כספית ב- FIΟ2 ב– 24 שעות, לעומת 24  ממ כספית בלבד, בחולים שקיבלו פלצבו בנוסף לפורוסמיד. ביום השלישי, היתה עלייה של 49 ממ כספית בקבוצת האלבומין, לעומת 13 ממ כספית בלבד בקבוצת הפלצבו.

ביום השלישי, רמת החלבון הממוצעת בדם בקבוצת האלבומין היתה 1.5 גרדל, לעומת 0.5 גרדל בקבוצת הפלצבו. איבוד הנוזלים הממוצע ביום השלישי, עמד על 5,480 מל בקבוצת האלבומין, לעומת 1,490 מל בקבוצת הפלצבו.

החוקרים מדווחים, כי החולים שטופלו בפורוסמיד ופלצבו בלבד היו בסיכון מוגבר לירידה בלחץ הדם, לכשל של איבר והיו להם מספר פחות של ימים ללא שוק.

Crit Care Med. 2005;33:1681-1687

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה