רפואת ריאות

כמות ה-NO הננשף מסייעת בחיזוי התגובה לסטרואידים בחולים הסובלים מבעיות במערכת הנשימה (Am J Respir Crit Care Med)


חוקרים מדווחים כי בחולים הסובלים מסימפטומים נשימתיים, יכולה מדידת כמות ה-NO הננשף לסייע בקביעה האם סביר שטיפול במתן סטרואידים בנשיפה יניב תועלת. החוקרים חיפשו שיטה לחיזוי התגובה לטיפול הסטרואידי שאינה מחייבת ניסוי בשימוש בתרופות. הם החליטו לבדוק את ה-NO בנשיפה, שכן היא מאפשרת קביעה כמותית של היקף הזיהום האאוזינופילי בדרכי האויר, המצוי בהתאמה לסבירות התגובה לטיפול הסטרואידי.

במחקר השתתפו 52 חולים שסבלו מסימפטומים במערכת הנשימה ללא אבחנה. הנבדקים נרשמו להשתתפות במחקר מבוקר באמצעות פלצבו ב-fluticasone. בדיקת ה-NO בנשיפה בוצעה בכל הנבדקים ואז הושוותה לשיעור התגובה לטיפול הסטרואידי.

הסבירות לקבלת תגובה לטיפול הסטרואידי, מבחינת שיפור בסימפטומים ובזרימת האויר, עלה באופן מובהק סטטיסטית כאשר ערך ה-NO הננשף עלה על 47ppb. יתר על כן, משתנה זה היווה חזאי חזק של התגובה לטיפול הסטרואידי, בהשוואה לכל יתר המשתנים שנבדקו בתחילת המחקר.

החוקרים מסכמים כי הערכת היקף הזיהום בדרכי האויר באמצעות בדיקת ה-NO בנשיפה או באמצעים אחרים מספקת מדד מעשי יותר, בהשוואה לסיווג האבחנתי, כאשר מביאים בחשבון את השימוש האפשרי בטיפול אנטי-דלקתי בשאיפה.

לידיעה במדסקייפ

Am J Respir Crit Care Med 2005;172:453-459.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה