רפואת ריאות

שכיחות אלרגיה למזון והקשר לאסתמה ונזלת אלרגית בילדים (Allergy)

אלרגיה למזון היא בעיית בריאות חשובה. עם זאת, מחקרים אפידמיולוגים ברמת האוכלוסיה הינם נדירים. החוקרים העריכו שכיחות אלרגיה למזון וקשר לסימפטומים נשימתיים בקרב ילדים.

6,672 ילדים בגיל 9-11 גויסו באקראי מ-108 בתי ספר בצרפת ועברו בדיקות קליניות כולל בדיקת רגישות בעור למזונות נפוצים ובדיקות לרגישות יתר מושרת פעילות גופנית (EIB). אסתמה, נזלת וסימנים קלינים של אלרגיה למזון נקבעו באמצעות שאלון שמילאו ההורים.

2.1% מהילדים דיווחו על סימפטומים של אלרגיה למזון, 1.9% היו רגישים לאלרגנים למזון, 0.1% עברו בדיקת עור. נזלת אלרגית היתה שכיחה יותר מאסתמה (20% לכל החיים, 11.9% בשנה האחרונה לעומת 9.8%, 8.7% בהתאמה). הדיווחים עם אלרגיה ורגישות למזון היו כולם קשורים לאסתמה ונזלת אלרגית (P < 0.001). קשר זה היה עקבי גם לאלרגיה למזון שלא התבטאה בסימפטומים נשימתיים (P < 0.001). אסתמה ונזלת אלרגית נשארו קשורים משמעותית לדיווחוי סימפטומים של אלרגיה ורגישות למזון לאחר התאמה למשתנים שונים. לא היה קשר בין EIB לאלרגיה למזון (9.0%).


החוקרים הסיקו כי הקשר בין אלרגיה למזון ואסתמה ונזלת אלרגית לא ניתן להסבר באמצעות התבטאות נשימתית של אלרגיה למזון או רגישות לאלרגנים באוויר. אלרגיה למזון אולי פועלת שונה באסתמה ונזלת אלרגית.

Allergy : 60 : 9 ; 1165 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה