רפואת ריאות

מחזור הוסת וצריכת אספירין קשורים להגעה לחדר המיון ולאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ של חולות אסטמה

תוצאותיו של מחקר שהוצג במסגרת המפגש השנתי של ה-American Thoracic Society (ה-ATS) מעידות כי נראה שצריכת אספירין ומחזור הוסת קשורים להתקפי אסטמה חמורים, בהשוואה להתקפים המתונים יותר בקרב חולות הסובלות מהמחלה.

 נשים שבהן מחזור הוסת וצריכת אספירין עוררו התקפי אסטמה מצויות בסיכון מוגבר פי 3 להגיע ליחידה לטיפול נמרץ תוך שימוש בתמיכה נשימתית. הממצאים מעידים כי מנגנונים שונים מבקרים את התקפי האסטמה החמורים ואת ההתקפים המתונים.

אחת החוקרות, ד”ר Wenzel, מסבירה כי רבות מהחולות הללו עוברות צנרורים רבים. לאור ממצאי המחקר, על חולות המאובחנות באסטמה לפני גיל 12 שנים, עובדה המציבה אותן מלכתחילה בסיכון מוגבר, להמנע משימוש באספירין ובתכשירים ממשפחתו כגון ibuprofen ו-naproxen, וליטול acetaminophen במקום זאת.

החוקרים בחנו 167 חולות שסבלו מאסטמה חמורה ו-215 חולות שסבלו מאסטמה שאיננה חמורה בכדי לקבוע מהם הגורמים המציבים אותן בסיכון להגעה לחדר המיון ולאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ עם תמיכה נשימתית.

יותר מ-100 חולות הגיעו לחדר המיון או אושפזו בבית החולים, לעומת 72 אחרות שאושפזו ביחידה לטיפול נמרץ. החוקרים מצאו כי בקרב נבדקות אפרו-אמריקאיות נמצא סיכון כפול לאישפוז בחדר המיון או ביחידה לטיפול נמרץ, בהשוואה ליתר חולות האסטמה. בנוסף, חולות שאושפזו בעבר מצויות בסיכון כפול להגיע לחדר המיון ולהתאשפז שנית.

בבחינת הגורמים המסכנים חיים שהובילו לאישפוז חולת אסטמה ביחידה לטיפול נמרץ, נמצא כי שימוש באספירין הוא גורם הסיכון הגדול ביותר. החוקרים מצאו גם כי חולות שסבלו בעבר מהתקפי אסטמה וחולות שנמצאו בתחילת תקופת מחזור הוסת שלהן נמצאות גם כן בסיכון מוגבר לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ, ביחס ליתר הנשים.

עוד נמצא כי חולות שאובחנו באסטמה בגיל צעיר מצויות בסיכון כפול להתאשפז ביחידה לטיפול נמרץ, בהשוואה לחולות שאובחנו במחלה בשלב מאוחר יותר בחייהן.

ד”ר Wenzel מסבירה כי הקשרים החזקים ביותר לאישפוז בחדר המיון נמצאו עם צריכת אספירין ועם מחזור הוסת וכי למרבה הפלא נראה ששני גורמים אלה משפיעים זה על זה ושניהם קשורים להופעת התקפים כמעט קטלניים בחולות.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה