רפואת ריאות

שימוש ב- nCPAP או בקפאין משפר אי ספיקת ריאות בפגים

לפי מחקר חדש עולה, כי ניתן להשתמש במכשיר אפי ליצירת לחץ חיובי רציף בדרכי הנשימה (nCPAP), כתחליף להנשמה מכנית, בטיפול בתינוקות שנולדו טרם המועד, הסובלים מדיספלזיה של הריאות והסימפונות (BPD). המחקר הוצג בכנס השנתי של האגודות הפדיאטריות האקדמאיות (PAS). החוקרים הסבירו, כי למרות שהשיטה בשימוש כבר יותר מ- 30 שנים, אין עדויות המוכיחות את היעילות שלה בטיפול ב- BPD.

החוקרים בדקו יותר מ- 2,000 תיקים של תינוקות שנולדו לפני השבוע ה- 36 וטופלו בטיפול נמרץ. החוקרים חילקו את המיקרים לשתי תקופות: 1996-2000 (לפני העידוד לשימוש ב- nCPAP) ו- 2000-2004 (אחרי העידוד לשימוש ב- nCPAP).

נמצא כי השימוש ב- nCPAP עלה מ- 53% ל- 63% בתקופה השנייה, והצורך בהנשמה מכנית ירד בתקופה השנייה מ- 79% ל- 65%. חשוב מכך, שכיחות ה- BPD ירדה מ- 34% ל- 28% בתקופה השנייה.

לפי החוקרים, העלייה המשמעותית בשימוש ב- nCPAP ביחידה לטיפול נמרץ, היתה קשורה בירידה בשימוש בטיפולים חודרניים יותר.

מחקר נוסף שהוצג בכנס הראה, כי שימוש בקפאין כטיפול בתינוקות שנולדו טרם המועד, מפחית באופן מובהק את הסיכון ל- BPD ול- PDA. עם זאת, השימוש בקפאין הביא לעצירה בעלייה במשקל לתקופה של שבועיים. המחקר כלל 1,982 תינוקות ונעשתה בו השוואה לפלצבו.

החוקרים כותבים, כי הם הופתעו מהתועלת הרבה שהושגה בשימוש בקפאין. בעקבות האיום על המצב התזונתי של התינוקות, אין הם ממליצים על שימוש בקפאין, עד שיוודע מה גורם לעצירה בעלייה במשקל של התינוקות בעקבות הטיפול.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה