רפואת ריאות

תרופות לשליטה באסתמה לא נרשמות באופן תדיר לאחר ביקור חירום (Ann Emerg Med)

מחקרים מראים כי רופאי משפחה נכשלים לעיתים קרובות להוסיף תרופות כמו קורטיקוסטרואידים בשאיפה לטיפול בחולי אסתמה לאחר ביקור חירום בשל החמרה, למרות קווים מנחים קלינים הממליצים על שימוש בתרופות שליטה.

מתוך 629 חולים שטופלו בשל אסתמה במחלקת חירום בתקופה של 6 חודשים, 414 (66%) לא טופלו ב-ICS בזמן הגעתם למחלקת חירום, מדווחת ד”ר סידולקה מקליבלנד, אוהיו ושותפיה בגיליון מאי של Annals of Emergency Medicine.

מתוך 322 חולים שטופלו במחלקת חירום ושוחררו, רק 41 (13%) נשארו עם מרשם ל ICS. רק 22% נשלחו ללא מרשם קורטיקוסטרואידים, קיבלו את המרשם מרופא המשפחה במהלך ששת החודשים הבאים.

92 מתוך 414 (22%) נבדקים שלא קיבלו ICS לפני הביקור במחלקת החירום אושפזו ו-34 (37%) שוחררו הביתה ללא מרשם. יותר ממחצית מחולים אלו (59%) ביקרו אצל רופא המשפחה לביקור מעקב בתוך חצי שנה מהשיחרור, שבזמן זה 40% היו עם מרשם ICS בנוסף לטיפול אנטי אסמתי.

המחקר מראה כי רבים מחולי האסתמה אשר יכולים להפיק תועלת מ-ICS לאחר השחרור אינם מקבלים את המרשם על ידי רופאי החירום או מאוחר יותר על ידי רופאי המשפחה.

למרות היתרון החיובי של מעקב אצל רופא המשפחה, רופאי חירום אינם יכולים לסמוך עליהם שירשמו תרופות אלו ועליהם לעשות זאת בעצמם.

Ann Emerg Med 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה