רפואת ריאות

סורפקטנט סינטטטי חדש מפחית תסמונת מצוקה נשימתית בפגים (Pediatrics)

לפי שני מחקרים חדשים עולה, כי לוסינקטנט (Lucinactant), סורפקטנט סינטטי המכיל חלבון שמחקה את ה- surfactant protein-B האנושי, יעיל במניעה של תסמונת מצוקה נשימתית (RDS) וסיבוכים נלווים בפגים.

לפי החוקרים, בגלל היותו של הלוסינקטנט סינטטי, נמנעות הרבה מהבעיות הקשורות בשימוש בסורפקטנט המופק מחיות.

המחקר הראשון כלל 1,294 פגים שנולדו מוקדם מאוד. התינוקות הוקצו באופן אקראי לקבלה של לוסינקטנט, סורפקטנט סינטטי שאינו מכיל חלבון בשם קולפוסקריל (exosurf) או סורפקטנט המופק מבקר הנקרא ברקטנט (beractant), בתוך 30 דקות מרגע לידתם.

נמצא כי לוסינקטנט היה טוב יותר מאשר קולפוסקריל אך דומה לברקטנט, במניעה של RDS ב- 24 שעות שאחרי הלידה. לוסיקטנט היה טוב משתי התרופות האחרות בהפחתה של תמותה כתוצאה מ- RDS, ב- 14 הימים שאחרי הלידה.

בגיל של 36 שבועות אחרי מחזור אחרון, בקבוצת הלוסינקטנט היו שיעורים נמוכים יותר של תמותה כללית ודיספלזיה של הריאות והסימפונות, בהשוואה לקבוצות האחרות.

במחקר השני נערכה השוואה בין לוסינקטנט לסורפקטנט המופק מחזיר בשם פורקטנט, והוא כלל 252 פגים שנולדו מוקדם מאוד.

החוקרים מצאו כי היעילות והבטיחות של שתי התרופות היו דומות כמניעה וכטיפול ב- RDS. ברוב המדדים שנבדקו היה יתרון ללוסינקטנט, אך הוא לא היה מובהק סטטיסטית.

במאמר מערכת מצורף אומר המחבר, כי ישנן עדיין שאלות שצריכות להיענות לגבי הטיפול בלוסינקטנט, לפני שהוא יוכל להחליף את הסורפקטנטים הטבעיים איתם נצבר ניסיון של כמעט שני עשורים.

Pediatrics 2005;115:1018-1038,1075-1076.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה