רפואת ריאות

AAAAI: שיפור נגישות החולים לחינוך לאסתמה קשור לירידה בהגעה לטיפול נמרץ

כשלחולי אסתמה יש גישה טובה יותר למידע לחולה, יש ירידה במספר ביקורי החירום, על פי ממצאים שהוצגו בפגישה ה-61 של American Academy of Allergy, Asthma, and Immunology.

זהו רק אחד ממספר ממצאים של המחקר לקראת המצויינות בטיפול באסתמה (TEAM) שנערך במחוז קוויבק בקנדה.

המחקר מתוכנן לזהות פערים בטיפול באסתמה וכן לקבוע מהם הטיפולים היעילים, אמר ד”ר בולה.

כיוון שאחד הנושאים שזוהו הוא הקשר בין גישה למידע וטיפול חירום, כעת רוצים החוקרים לבדוק את היעילות בהפנייה למקורות מידע כשהחולים נמצאים במחלקת החירום.

בערך 2.2 מיליון קנדים חיים עם אסתמה, או 6.4% מהאוכלוסיה. במחוז קוויבק 7.2 מיליון, בערך 460,000 מוערכים כחולי אסתמה. החוקרים הונעו להתחיל את המחקר מפני שבקוויבק, כמו בכל מקום אחר, טיפול באסתמה הוא פחות מהאופטימלי, והם רצו לזהות אסטרטגיות חדשות בטיפול במחלה.

הפרוייקט הכיל נתונים מתהליך שעירב מפות אפידמיולוגיות וסדרת מחקרים, שרובם עדיין נמשכים, אשר יזהו תחלואות הקשורות לאסתמה ופערים בין טיפול אופטימלי לטיפול כיום במחוז. החוקרים ניתחו את הנתונים וערכו מספר מחקרי תוצאות אשר כללו אוכלוסיות בסיכון גבוה וטיפול מתחת לאופטימלי.

הנושאים שיכלול המחקר יהיו חינוך אסתמה למומחי הבריאות וחולים, היענות חולים ומדדי שליטה סביבתיים ושימוש בתרופות, כלים לפרקטיקה רפואית, טיפול הרוקח, הערכת כישורי תקשורת רופא-חולה. יותר מ-15 מחקרים מתקיימים.

הנתונים כיום מראים כי אסתמה בקוויבק אינה מטופלת על פי הקווים המנחים הקנדיים, ההיענות נמוכה בנושא התרופות והבקרה הסביבתית, החולים ומשפחותיהם אינם מבינים מספיק טוב את המחלה, קבוצות הסיכון לא מזוהות בהלכה, והמסרים מהמטפלים לעיתים קרובות מבלבלים. מספר מהמחקרים המתבצעים כיום מיועדים לענות על שאלות אלו.

לידיעה בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה