רפואת ריאות

דיווח מכנס ה- AAAAI: הנקה מגנה מפני ציפצופים ארעיים

לפי מחקר חדש עולה, כי הנקה מגנה על ילדים צעירים מפני צפצופים ארעיים. המחקר נסקר בכנס השנתי של ה- AAAAI (American Academy of Allergy, Asthma and Immunology).

לצורך המחקר, החוקרים בדקו ילדים ל- IgE כנגד קרדית אבק, כלבים, חתולים, עשב ודשא, בגילאים 2, 4 ו- 6 שנים. החוקרים העריכו את הקשר בין הצפצופים הארעיים לבין נוכחות של IgE ספציפי לאלרגן. כמו כן נאסף מידע נוסף לגבי ההיסטוריה של הילדים ושל ההורים (הנקה, חיות בבית, שימוש באנטיביוטיקה ועוד).

סה”כ נאסף מידע לגבי 406 ילדים, כאשר 19.5% סבלו מצפצופים ארעיים. נמצא, כי הנקה הינה גורם מגן מפני צפצופים ארעיים (OR=0.5). לפי החוקרים, בעבר היו עדויות סותרות לגבי ההשפעה שיש להנקה לגבי אסטמה. לא נמצא כל קשר בין אטופיה או אטופיה אירעית לבין צפצופים ארעיים.

רופא בכיר שהגיב למחקר טוען, כי בכל פעם שניצפת השפעה של ההנקה על מערכת החיסון של הילד, יש צורך לחקור את העניין. הוא מסביר כי האימהות מעבירות לילדים מולקולות מגנות, ביניהן נוגדנים. בנוסף, האימהות מעבירות תאים חיסוניים המגיעים למערכת העיכול של הילד ומייצרים מולקולות מגנות. במקרה של מחקר זה, נוצרת כנראה הגנה מפני רגישות במערכת הנשימה.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה