רפואת ריאות

בודיקורט יעיל יותר מסינגולייר בטיפול באסטמה לאחר חשיפה לאלרגן (Allergy)


מחקר חדש מעיד כי סטרואידים הניתנים בשאיפה מאפשרים השגת בקרה יעילה יותר על מצב המחלה בהשוואה למתן חוסמי לויקוטריאנים בקרב ילדים אסמטיים הנחשפים לאלרגנים.

במחקר שפורסם בחודש פברואר 2005 השוו החוקרים את השפעת מתן מינונים נמוכים של budesonide (בודיקורט) בשאיפה ושל סינגולייר דרך הפה, במניעת הופעת סמני דלקת ורגישות יתר של דרכי הנשימה בילדים הסובלים מאסטמה מדרגת חומרה בינונית האלרגיים לקרדית אבק הבית לאחר חשיפה קצרה לאלרגן שלהם.

בסך הכל השלימו את המחקר 21 ילדים. תיפקודי הראיה שלהם נותרו יציבים לאחר תקופה בת שבועיים של חשיפה לאנטיגן קרדית אבק הבית. בחולים שטופלו באמצעות בודיקורט לא נמצא שינוי ברגישות היתר של דרכי הנשימה (במבחן מטכולין) לאחר החשיפה. לעומתם, עליה מובהקת סטטיסטית ברגישות היתר של דרכי הנשימה (ערך p=0.028) נצפתה בקרב החולים שקיבלו סינגולייר.

החוקרים מדווחים כי שני הטיפולים מנעו ביעילות את העליה ברמות הניטריק אוקסייד (NO) לאחר החשיפה לאנטיגני הקרדית. אולם, בשתי קבוצות הילדים האסמטיים ניתן היה להבחין בעליה מובהקת סטטיסטית באחוז האאוזינופילים בכיח לאחר החשיפה לאלרגן הקרדית.

החוקרים מסכמים כי העלייה המובהקת ברגישות היתר של דרכי הנשימה שנצפתה בקבוצת הילדים שקיבלו סינגולייר מעידה על השפעה כוללנית יותר של סטרואידים ניתנים בשאיפה ביצירת בקרה על המחלה, בהשוואה לחוסמי לויקוטריאנים, בילדים אסמטיים הנחשפים לאלרגנים הרלוונטיים.

לידיעה במדסקייפ

Allergy 2005;60:206-210

בעריכת ד”ר קובי שדה, עורך מדור האלרגיה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה