רפואת ריאות

האם נמלים יכולות לגרום לאלרגיה? (Ann Allergy Asthma Immunol)

נמלים עלולות להיות גורם לאלרגיה נשימתית, על פי דיווח מקרה שפורסם בגיליון פברואר של Annals of Allergy, Asthma & Immunology.

קיימים מחקרים רבים בנושא תגובות סיסטמיות לעקיצת נמלים, אך מעטים תיארו את התפקיד הישיר שלהן באלרגיה נשימתית, כותב ד”ר קאול וו קים מאונ’ אינהה בקוריאה, ושותפיו. נמלת הבית שלא עוקצת, Monomorium pharaonis, היא מין השורץ בסביביות ביתיות.

דיווח המקרה מתאר שני מטופלים עם אסתמה שחיו בבתים שורצי נמלים. החוקרים אספו נמלים מבתיהם והכינו תמציות לתבחיני עור. ELISA שימשה למדידת IgE ספציפי לנמלה, והרכיבים האלרגנים נקבעו. ELISA קבעה ראקטיביות נגדית בקרב נמלות הבית, Pachycondyla chinensis ant, וסוגי אלרגנים ביתיים אחרים, ובדיקות ברונכיאליות ספציפיות שבוצעו באמצעות תמצית הנמלים.

לשני המטופלים היו תוצאות חיוביות לתמצית הנמלים, עם רמות גבוהות של נוגדני IgE ספציפיים. בדיקת ELISA היתה חיובית לנמלים, אך לא ל-P chinensis, cockroach, או אבק ביתי. אנליזת אימונובלוט זיהתה שני מרכיבים חשובים הנקשרים ל-IgE. בדיקה ברונכיאלית הראתה תגובות אסמתיות מוקדמות בחולה אחד ותגובות אסמתיות דואליות בשני.

נמלים עלולת להשרות התכווצות סימפונות מתווכת ע”י  IgE ללא עקיצה. יש לקחת בחשבון נמלים כגורם לאלרגיה נשימתית אצל אנשים שגרים בבתים שורצי נמלים. יש צורך במחקרים נוספים להבהיר את המנגנונים הפיזיים והביוכימיים של הרכיבים האלרגנים בנוגדני הנמלים.

Ann Allergy Asthma Immunol. 2005;94:301-306

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה