רפואת ריאות

גישת Step-Down בטיפול ב-Fluticasone Propionate אולי אינה הכרחית (Chest)

בחולים עם אסתמה קלה עד בינונית, התחלת טיפול ב-fluticasone propionate במינון גבוה ואז ירידה למינון נמוך אינה יעילה יותר מהתחלת טיפול במינון קבוע נמוך בהפחתת אאוזינופיליה בכיח ותגובתיות יתר בסימפונות, על פי מחקר שנערך באיטליה ודווח בגיליון ינואר של Chest.

התוצאות, יחד עם ממצאים קודמים, מציעים כי גישת ה-‘Step-Down’ או ‘המכה החזקה’ אולי אינה הכרחית בחולים עם אסתמה קלה עד בינונית בכדי לשלוט על הדלקת האאוזינופילית, אומרים ד”ר אנטוניו פורסי ושותפיו.

צוותו של ד”ר פורסי רשם באקראי 35 חולי אסתמה קלה עד מתונה עם תיפקוד ריאות רגיל וספירת אאוזינופילים גבוהה בכיח לטיפול Step-Down ב-fluticasone propionate בשאיפה (1000 mcg/day יורד ל-200 mcg/day) או fluticasone propionate במינון קבוע (200 mcg/day).

החוקרים מדווחים כי שתי הגישות גרמו לירידה בתגובתיות היתר הברונכיאלית למטאכולין ואאוזינופיליה בכיח, התוצאה העיקרית שנמדדה, לרמה דומה.

מחקר זה מאשר כי מינון נמוך של fluticasone propionate הינו יעיל למדי באסתמה קלה עד בינונית.

החוקרים מאמינים כי זהו המחקר הראשון שמשווה טיפול step-down לטיפול במינון קבוע של fluticasone propionate באסתמה, בה אאוזינופיליה בכיח היתה התוצאה ראשונה.

למרות הבדל של פי חמש בין מינון נמוך וגבוה של fluticasone propionate, שני הטיפולים הפחיתו בצורה מצויינת את האאוזינופיליה בכיח, ללא הבדלים בין שתי הגישות.

בערך 60% מהחולים שטופלו הגיעו לספירת אאוזינופילים רגילה. בנוסף, 8 שבועות לאחר הפסקת הטיפול, ספירת אאוזינופילים נשארה בטווח הנורמלי ב-30% מהחולים בשתי קבוצות הטיפול.

לסיכום, הממצאים מציעים כי התחלת טיפול המינון נמוך קבוע יכולה להיות יעילה כמו התחלה במינון גבוה וירידה למינון נמוך באוכלוסיית חולים זו.

Chest 2005;127:117-124

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה